تهران و سئول در حوزه نیرو تفاهمنامه همکاری تحقیقاتی امضا کردند

تفاهمنامه پژوهشگاه نیرو و شرکت «کپکو» کره جنوبی برای همکاری تحقیقاتی (آر اند دی-R&D) و انتقال فناوری در تهران امضا شد.

به گزارش شانا،، این تفاهمنامه در زمینه های مرتبط صنعت برق مانند بازتوانی و افزایش بازده نیروگاه های قدیمی، امنیت شبکه، آب شیرین کنها و شبکه های هوشمند است که در قالب انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و تبادل محقق انجام می شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو پس از امضای تفاهمنامه اعلام کرد: بزودی یک هیئت کارشناسی در قالب پنج محقق پژوهشگاه نیرو از ماه آینده برای همکاری نزدیک با این شرکت به کشور کره جنوبی می روند.

محمدصادق قاضی زاده گفت: وزارت نیرو در نظر دارد روابط علمی و اجرایی را با موسسه های تحقیقاتی سرآمد جهانی و صاحب نام برقرار کند.

وی افزود: وجود بنیه علمی و دانشگاهی خوب در کشور، سابقه درخشان صنعت برق و دانش فنی و تجربه های مناسب و ارزشمند کره ایها در این صنعت، زمینه ساز امضای تفاهمنامه امروز شده است و دو طرف به گسترش هر چه بیشتر همکاریها تمایل دارند.

به گفته این مسئول، گسترش همکاری در این زمینه با آلمانیها نیز در دستور کار قرار گرفته است تا اقتصاد دانش بنیان با اتکا به مزیت اصلی کشور یعنی نیروی کار تحصیلکرده تحقق یابد زیرا ایران در کل بیش از 6 میلیون دانشجو و افزون بر یک میلیون دانشجوی کارشناسی ارشد دارد.

وی اضافه کرد: امضای چنین تفاهمنامه های مشترکی با دیگر کشورها می تواند به توسعه فعالیتهای تحقیقاتی توسعه ای مبتنی بر دانش بینجامد که خود، راهگشای ورود به عرصه های جهانی است.

به گزارش ایرنا، ظهر امروز (سه شنبه، 14 اردیبهشت ماه) تفاهمنامه همکاری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) در زمینه کاهش تلفات انرژی و هوشمندسازی شبکه‌های برق کشور با شرکت کره‌ای کپکو در حضور هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو امضا شد.

کد خبر 259513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =