۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
  • کد خبر: 259533
پیش بینی کاهش تولید نفت ونزوئلا در سال 2016

یک شرکت مشاوره آمریکای لاتین پیش بینی کرد که میانگین تولید نفت ونزوئلا در سال جاری میلادی ممکن است به علت کاهش شدید بودجه و کمبودها، به حدود 2 میلیون و 350 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش بینی شرکت مشاوره آی پی دی در آستانه انتشار نتیجه تحقیق سه ماهه آن در بخش انرژی منتشر شد که تخمین زده بود که تولید نفت ونزوئلا در 3 ماه نخست سال جاری میلادی به علت تاخیر در اجرای عملیات حفاری، تعمیر و نگهداری ناکافی، دزدی و کمبودها، با کاهش 6.8 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 به 2 میلیون و 590 هزار بشکه در روز برسد.

آی پی دی افزود: این پیش بینی اندکی بالاتر از میزان 2 میلیون و 530 هزار بشکه در روز تولید شده در سه ماهه اول سال جاری میلادی براساس آمار سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک است.

همچنین برای نخستین بار از هنگام کاهش تولید در سه ماهه سوم 2008 در همه حوزه ها از جمله نفت خام بسیار سبک اورینکو بلت، چنین ارزیابی صورت می گیرد.

ای پی دی با توجه به مشکلات عملیاتی در تخمین خود در باره میزان تولید ونزوئلا در سال 2016 که دارای بزرگترین ذخایر نفت جهان است، تجدیدنظر کرد و آن را از 2 میلیون و 620 هزار بشکه در روز به 2 میلیون و 350 هزار بشکه در روز کاهش داد.

این شرکت مشاوره افزود: هنوز دستیابی به میزان پیش بینی شده اصلی تولید 2 میلیون و 620 هزار بشکه در روز در سال 2016 در صورت افزایش بهای نفت در دامنه 70 تا 80 دلار برای هر بشکه در نیمه دوم سال جاری میلادی، امکانپذیر است.

وزارت نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی پی دی وی اس ای هنوز به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخ نداده اند و آمار رسمی تولید نفت ونزوئلا تاکنون منتشر نشده است.

کد خبر 259533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =