تأکید عارف بر ایجاد ارزش‌افزوده در بخش نفت و مقاوم‌سازی اقتصاد

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: بخش زیادی از چالشهای کشور ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است. ازاین‌رو، باید نفت را باهدف کسب ثروت بیشتر برای کشور به ارزش‌افزوده بدل کرد.

 به گزارش شانا، محمدرضا عارف، عصر دیروز (سه‌شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه) در آئین گرامیداشت هفته معلم در تالار 17 شهریور دانشگاه خوارزمی در سخنانی اولویت مجلس دهم را ایجاد رونق اقتصادی و مبارزه با بیکاری در کشور عنوان کرد.

وی با ابراز خشنودی از نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب این نوع اقتصاد را یکی از مترقی‌ترین سیاستهای نظام دانست و افزود: در خصوص سیاستهای اقتصاد مقاومتی کار سنگینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفت.

عارف گفت: اقتصاد مقاومتی به‌طور حتم متبرک‌ترین سیاست اقتصادی کشور است که از یک‌سو پویایی اقتصاد و از طرف دیگر مقاوم‌سازی اقتصاد در مواجه با تکانه‌های مختلف ازجمله نفت و تحریمها را به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه ایران در کنار پویایی نیازمند ایجاد ثبات اقتصادی است، گفت: اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی درواقع بر عهده دانشگاهیان است.

عارف با اشاره به یکی از بندهای اقتصادی مقاومت در حوزه علم و فناوری تأکید کرد: سهم اقتصاد دانش‌بنیان در تولید ناخالص داخلی حداقل 50 درصد است.

وی افزود: اگر بخواهیم به رشد 8 درصدی اقتصادی دست‌یابیم و نرخ بیکاری و تورم را تک‌رقمی کنیم راهی جز حرکت به‌سوی اقتصاد دانش‌بنیان نخواهیم داشت.

عارف با اشاره به وابستگی دولتها در طول سالهای گذشته به درآمدهای نفتی گفت: به‌طور حتم، بخشی زیادی از گرفتاریهای امروز کشور ناشی از وابستگی به این ثروت خدادادی و نگاه قیم مآبانه به نفت است درصورتی‌که ما باید این ثروت را با ایجاد ارزش‌افزوده به ثروتهای بیشتری بدل کرد.

کد خبر 259534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =