انتقاد دوباره لاریجانی از هزینه درآمدهای نفتی در بودجه جاری

درآمدهای نفتی به دلیل گستردگی دستگاهها، برای فعالیتهای اداری هزینه می‌شود، ازاین‌رو در سیاستهای کلی بر کوچک‌سازی دولت تأکید شده است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی، با تأکید بر این که چالش اصلی این است که اقتصاد ایران زاینده نیست، گفت: به دلیل دستگاه عریض و طویل اداری پولهای حاصل از نفت و گاز خرج کارهای اداری می‌شود، اگر در سیاستهای کلی گفته‌شده دستگاههای اداری باید کوچک‌سازی شود به این دلیل است که پولی برای آبادانی کشور باقی نمی‌ماند.

رئیس مجلس افزود: تربیت افراد کارآفرین برای کوچک‌سازی دستگاههای اداری ضروری است درحالی‌که دستگاههای آموزشی در تولید مدرک مسابقه می‌دهند، باید ساختار کلی اقتصاد کشور تغییر کند و افرادی در مدارس تربیت شوند که توانایی استفاده از امکانات را داشته باشند و کارآفرین باشند و باید مفاهیم عمیق اقتصادی را از کودکی در ذهن کودکان شکل داد.

لاریجانی بابیان این که بسیاری از کشورها  ضایعات خود را نیز به پول بدل می‌کنند، افزود: در کشور ما مصرف‌گرایی ترویج  می‌شود، در این زمینه باید نسبت به محصولات تولید داخلی همچون ژاپنی‌ها حساس بود و گرایش به محصولات داخلی باید از طریق رسانه‌ها در مدارس آموزش داده شود اما این دغدغه وجود ندارد بنابراین باید از آن به‌عنوان اشکال فرهنگی یادکرد.

کد خبر 259537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =