پالایشگاه نفت کرمانشاه از امشب تعطیل می‌شود

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه، از تعطیلی 21 روزه پالایشگاه کرمانشاه از ساعت 24 امشب (چهارشنبه، 15 اردیبهشت ماه) خبرداد.

صید محمد جمشیدی، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه کرمانشاه از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه به مدت ٢١ روز اجرا می شود.

وی افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه کرمانشاه هر چهار سال یکبار با هزینه حدود ٢٠ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه، تعیین زمان دقیق پایان پروژه مشروط و منوط به باز شدن کوره H١٠١ و سرامیکی فایبر کردن کوره H٢٠٢ است.

جمشیدی ادامه داد: این تعمیرات اساسی در همه واحدهای پالایشگاه بجز واحد پنتان که یکی از واحدهای فرعی پالایشگاه کرمانشاه است، انجام می گیرد.

وی، با اشاره به این که در این مدت هیچ فرآورده ای تحویل و انتقال داده نمی‌شود، اعلام کرد: پالایشگاه کرمانشاه روزانه ٢٠ هزار بشکه نفت خام را تصفیه می کند که از این میزان ٥٠ درصد فرآورده‌های استان تامین می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه، درباره تامین و خرید کالاهای مورد نیاز تعمیرات پالایشگاه گفت: بیشتر قطعات از داخل تامین شده و مابقی کالاهای مورد نیاز وارد شده است.

وی، با بیان این که همه شرائط برای انجام تعمیرات در کمترین زمان فراهم شده است، اظهارکرد: شرکتی با عنوان «شرکت شباهنگ وحدت» امور پیمانکاری این کار را به عهده گرفته است.

به گفته جمشیدی، تجهیزات سنگینی مانند جرثقیل و کامیون در پالایشگاه موجود است که طبق قرارداد فی مابین در اختیار پیمانکار گذاشته می شود و درباره دیگر تجهیزات پیمانکار مسئول تامین است.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه، با اشاره به زمان تعمیرات اساسی واحدها اعلام کرد: بخش اصلی زمان و حجم کار در کوره ١٠١H به عنوان گلوگاه اصلی سیستم صرف خواهد شد و پس از آن کوره H٢٠٢ دارای بیشترین اهمیت در صرف زمان و حجم عملیات است.

وی ادامه داد: واحدهای ١٠٠ (تقطیر)، ٢٠٠ (تبدیل)، ٣٠٠ (مراکس)، ٤٠٠ (تصفیه نفت سفید)، ٥٠٠ (LPG) واحد آب،برق و بخار و واحد مخازن از جمله واحدهایی هستند که تعمیر خواهد شد.

 به گفته جمشیدی، همه کارها به صورت ٢٤ ساعته بوسیله دو گروه شبکار و روزکار به صورت پیوسته انجام خواهد شد و تیمهای کاری عملیات را به همدیگر تحویل می دهند.

وی یادآور شد که همه تمهیدات برای تامین سوخت استان از پالایشگاه آبادان، مخازن و خط لوله از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه دیده شده و هیچ مشکلی در سوخترسانی ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 259595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =