59 شرکت نفتی آمریکا ورشکسته شدند

۵۹ شرکت نفتی و گازی آمریکایی‌ تا هفته گذشته ورشکست شده و اسناد اعلام ورشکستگی خود را پر کرده و به مقامات رسمی این کشور تحویل داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تا پایان هفته گذشته 59 شرکت نفتی و گازی آمریکایی اسناد مربوط به اظهار ورشکستگی را در این کشور باهدف دریافت حمایت از سوی مقامهای این کشور پر کرده و تسلیم دولت آمریکا کرده اند.

پیش از این بدترین موج ورشکستگی شرکتهای آمریکایی در حوزه ارتباطات و میان سالهای 2002 و 2003 بوده است که حدود 68 شرکت در این دوره اعلام ورشکستگی کردند.

چارلز گیبس یکی از کارشناسان مؤسسه آکیناگامپ تکزاس معتقد است که موج ورشکستگی شرکتهای نفتی و گازی آمریکایی با وجود رسیدن رقم آن به 59، هنوز به نصف راه خود نرسیده است.

وی پیش‌بینی کرد که در سه ماهه دوم امسال، شاهد موج شدیدتر ورشکستگی شرکتهای نفتی و گازی آمریکایی خواهیم بود. تنها در سه ماهه نخست سال 2016، 15 شرکت نفتی و گازی آمریکایی اعلام ورشکستگی کردند.

تا پیش از این بانکهای آمریکایی به شرکتهایی که تسهیلات دریافت کرده بودند، مهلت داده و با آنها کنار می‌آمدند،‌ اما در شرائط کنونی بانکهای آمریکایی سیاستهای سختگیرانه‌تری را علیه این شرکتها اعمال کردند.

براساس ارزیابیهای صورت‌گرفته، سرمایه‌‌گذاران بازار سهام حوزه انرژی در آمریکا در 2 سال گذشته به‌شدت زیان دیدند و پیش‌بینیها زمان دقیقی را برای بهبود این شرائط در آمریکا ارائه ندادند.

کد خبر 259597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =