۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
  • کد خبر: 259604
بنزین دو نرخی هزینه حمل و نقل را افزایش می‌دهد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: براساس تجربه، مردم رغبتی به استفاده از بنزین نرخ دوم ندارند و کمتر از 2 درصد مردم مصرف‌کننده این بنزین خواهند بود.

عباس کاظمی، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که در صورت ابلاغ مصوبه از سوی دولت تا مهرماه  بنزین دونرخی عرضه خواهد شد، گفت: همچنان بر این باوریم که بهترین گزینه برای عرضه بنزین، تک نرخی بودن است و قطعا ما پیشنهادی برای دونرخی بودن ارائه نخواهیم کرد و در کمیسیونها و هیئت دولت از این موضع دفاع خواهیم کرد.

کاظمی، در مورد میزان استفاده از بنزین دونرخی در کشور یادآور شد:  براساس تجربه، مردم رغبتی به استفاده از بنزین نرخ دوم ندارند و  کمتر از 2 درصد مردم مصرف‌کننده این بنزین خواهند بود.

وی، با اشاره به آثار منفی دو نرخی بودن بنزین گفت: آثار منفی این طرح را در بخش حمل و نقل شاهد خواهیم بود، چون متاسفانه محاسبات حمل و نقل براساس  نرخ دوم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان این که قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد، گفت: همچنان باوجود پایین آمدن قیمت جهانی نفت برای بنزین یارانه پرداخت می کنیم ؛ ولی برنامه‌ای برای افزایش مجدد نرخ بنزین در دولت وجود ندارد.

وی، با بیان این که بنزین برپایه قیمت فوب خلیج فارس 1180تومان خریداری می‌شود، افزود: باید به این قیمت 23 درصد مالیات بر ارزش افزوده ، 100 تومان عوارض هر لیتر بنزین به گمرک، هزینه خطوط انتقال و توزیع در جایگاهها را هم اضافه کرد که طبق این محاسبه همچنان ما برای عرضه بنزین به قیمت هزار تومان فعلی یارانه پرداخت می‌‌کنیم.

کد خبر 259604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =