دولت از توسعه فعالیت بنگاههای کوچک و متوسط صنعتی حمایت می کند

هیئت وزیران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاستهای دولت برای خروج غیرتورمی از رکود و حمایت از توسعه فعالیت بنگاههای کوچک و متوسط صنعتی، کشاورزی و خدماتی با خروج این بنگاهها از حیطه برخی مصوبه ها، زمینه فعالیت آنها را تسهیل کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز (چهارشنبه، 15 اردیبهشت ماه) هیئت دولت که به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهوری برگزار شد، گزارشی از‌ آخرین اقدامهای انجام شده در زمینه طرحهای مصوب در استان بوشهر به هیئت وزیران ارائه شد.

همچنین هیئت وزیران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاستهای دولت برای خروج غیرتورمی از رکود و حمایت از توسعه فعالیت بنگاههای کوچک و متوسط صنعتی، کشاورزی و خدماتی با خروج این بنگاهها از حیطه برخی مصوبات، زمینه فعالیت آنها را تسهیل کرد.

به موجب این تصمیم، این بنگاهها از شمول مصوبه اعطای تسهیلات براساس میزان فروش کالا و ارائه خدمات، مصوبه مربوط به کسب اطمینان از تامین حداقل 25 درصد از منابع مورد نیاز از محل حقوق صاحبان سهام و کسب اطمینان از تامین حداقل 25 درصد داراییهای شرکتها در زمان اخذ تسهیلات توسط حقوق صاحبان شرکت و همچنین نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات، مستثنی شدند.

مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیتهای این استان به عنوان پایتخت انرژی ایران و نگاه به توسعه دریامحور، گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید با برنامه‌ریزی براساس مزیتهای استان، نرخ مشارکت اقتصادی و اشتغال به ترتیب 3.4 و 1.9 درصدی افزایش یافته است.

وی افزود: رشد بازرگانی خارجی و افزایش صادرات غیرنفتی، رشد درآمدهای مالیاتی، افزایش ضریب مکانیزاسیون و سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای، کاهش جرائم، افزایش سمنها، توسعه شبکه بزرگراهی و پیشرفتهای قابل ملاحظه در حوزه سلامت بخشهایی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر بوده است.

براساس این گزارش، در حوزه بازرگانی خارجی، استان بوشهر رشد چشمگیری در ارزش و حجم صادرات غیرنفتی داشته بطوری که ارزش صادرات غیرنفتی 96.3 رشد داشته است و از مبلغ 6.959 میلیون دلار در ابتدای دولت یازدهم به 13.660 میلیون دلار افزایش و میزان ارزش واردات بیش از 10 درصد کاهش داشته است، در حوزه سرمایه‌ گذاری نیز تعداد پروژه‌ های بهره‌برداری شده در استان بوشهر از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید با رشدی برابر 196.8 درصد به 929 پروژه رسیده است.

کد خبر 259607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =