۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
  • کد خبر: 259625
بورس کالا در نمایشگاه بین المللی نفت ایران غرفه دارد

بورس کالا در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود، حضور می باید.

به گزارش شانا، بورس کالای ایران در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده (16 تا 19 اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود، حضور می باید.

بورس کالای ایران در ایام برپایی این نمایشگاه در غرفه ارکان بازار سرمایه واقع در سالن 9-8 شماره 123 از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در سال 94 افزون بر 12.5 میلیون تن انواع فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از 158 هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت و در تالار صادراتی بورس کالا نیز بالغ بر 3.5 میلیون تن انواع قیر، عایق رطوبتی، گوگرد و لوب کات برای صادرات به بازارهای جهانی از سوی مشتریان خریداری شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در سال 94 نخستین تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور در بازار سرمایه در بورس کالای ایران صورت گرفت و بر این اساس، تامین مالی 500 میلیارد ریالی پتروشیمی آبادان و 1500 میلیارد ریالی پتروشیمی پردیس از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد روی pvc پتروشیمی آبادان و اوره پتروشیمی پردیس انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، لازم به یادآوری است، ایران به عنوان دومین تولیدکننده نفت در کشورهای عضو اوپک، با پتانسیل 11 درصد از کل ذخایر نفت جهان و  18 درصد از ذخایر گاز طبیعی هر ساله میزبان برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که از نظر گستردگی و تعدد شرکت کنندگان در زمره پر اهمیت ترین نمایشگاههای تخصصی در حوزه صنعت نفت و گاز در سطح جهان به شمار می رود و حضور شرکتهای معتبر خارجی از کشورهای مختلف و تولید کنندگان و صنعتگران داخلی فرصت مغتنمی را برای ایجاد همکاری متقابل با توجه به فراهم بودن امکان سرمایه گذاری و امضای قرارداد در فضای مشترک ایجاد می کند.

کد خبر 259625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =