مذاکره با بزرگان صنعت پتروشیمی دنیا در نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: در طول برگزاری نمایشگاه با نمایندگان شرکتهای مختلف خارجی مذاکره خواهیم داشت.

عادل نژادسلیم در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که بیست یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران از لحاظ تعداد بازدید کنندگان داخلی و خارجی نسبت به سالهای گذشته غیر قابل مقایسه است، گفت: امسال با توجه به استقبال بی نظیر شرکتهای خارجی از نمابشگاه به دلیل محدودیت جا بسیاری از فضاهای باز نیز در نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام میان ایران و کشورهای 5+1 گفت: از اواخر سال گذشته تاکنون تعداد زیادی از شرکتهای صاحب نام خارجی در حوزه پتروشیمی برای شروع دوباره کار خود در این صنعت به ایران آمده اند، به طوری که هلدینگ خلیج فارس هر هفته با چندین شرکت مذاکره می کند.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر این که در مذاکرات با نمایندگان شرکتهای خارجی اولویت نخست ما مشارکت در ساخت طرحهای جدید پتروشیمی است، گفت: تامین منابع مالی و انتقال فناوری از دیگر اولویتهای ما در مذاکرات با شرکتهای خارجی است.

نژادسلیم افزود: هم اکنون شرکتهای خارجی با احتیاط زیادی در مذاکرات خود با فعالان صنعت پتروشیمی حضور می یابند و مدام در حال بررسی هستند، تاکنون با شرکتهای زیادی برای همکاری در این صنعت تفاهمنامه امضا کرده ایم.

وی با اشاره به این که مذاکرات با شرکتهای خارجی صاحب دانش فنی تنها محدود به ایام نمایشگاه بین المللی صنعت نفت نمی شود، گفت: در آینده بسیار نزدیک برخی تفاهمنامه های مربوط به حوزه فاینانس منجر به عقد قرار داد و تزریق منابع ارزی خواهد شد، اما به دلیل تعهدات داده شده به طرفهای خارجی مبنی بر افشانکردن اطلاعات از بازگو کردن اطلاعات بیشتر معذورم.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس  تصریح کرد: با توجه به قطع ارتباط 8 ساله صنعت پتروشیمی با دنیا، عملیاتی شدن تفاهمنامه های همکاری با خارجیها زمان بر است، پیش از سال 2008 که خبری از تحریمها به این شدت نبود انعقاد یک قرارداد حدود یک سال به طول می انجامید.

 

 

 

کد خبر 259679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =