تامین 70 درصدی تجهیزات از داخل همسو با اقتصاد مقاومتی

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد از تجهیزات مورد استفاده در مجتمعهای پتروشیمی و طرحهای این هلدیگ از سازندگان و شرکتهای داخلی تامین می شود.

رسول اشرف زاده در گفتگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر این که این شرکت با پرهیز از استفاده از کالاهای خارجی قصد دارد شعار اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری را تحقق ببخشد، گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد از تجهیزات مورد استفاده در مجتمعهای پتروشیمی و طرحهای این هلدینگ از سازندگان و شرکتهای داخلی تامین می شود.

وی گفت: هلدینگ خلیج فارس به هیچ عنوان خرید خارجی تجهیزات ندارد مگر این که کارشناسان ما نظر بدهند که یک کالا در ایران وجود ندارد و باید از خارج خریداری شود.

اشرف زاده با تاکید بر این که طی سالهای گذشته سه تا چهار کاتالیست با همکاری مجتمعهای پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و شرکتهای توانمندبخش خصوصی داخلی ساخت داخل شده است، گفت: در این دوره از نمایشگاه بین المللی نیز به شدت توانمندی و دستاوردهای شرکتهای داخلی را در زمینه پتروشیمی بررسی خواهیم کرد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس با اشاره به استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: این نمایشگاه محل خوبی برای تبادل نظر با مشتریان و مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به این که راهبرد هلدینگ خلیج فارس تکیه بر استفاده از توان داخل همگام با دانش و فناوری روز جهان است، افزود: می توان با جذب سرمایه گذاریهای جدید داخلی و خارجی، مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را به عنوان صنعتی استراتژیک که در اقتصاد و صنعت ایران دارای جایگاهی مهم است هموار کرد.

اشرف زاده ادامه داد: بسیاری از شرکتهای خارجی اعلام آمادگی خود را برای همکاری با هلدینگ خلیج فارس اعلام کرده اند و اکنون با پایان یافتن تحریمها می توان زمینه های فعالیت مشترک و استفاده از ظرفیتهای همکاری آنها را در ابعاد مختلف به طور کامل بررسی کرد.

کد خبر 259710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =