سه محور اصلی توافق نفت مرکزی و پژوهشگاه نفت اعلام شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان این که راه توسعه از مسیر فناوری می گذرد، سه محور اصلی توافقنامه مشترک این شرکت را با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سلبعلی کریمی در حاشیه امضای توافقنامه میان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت، مطالعه و مشاوره، ساخت داخل و توسعه فناوری را سه محور اصلی این توافقنامه عنوان کرد و گفت: این محورها، بنیانهای اقتصاد مقاومتی را شامل می شود و از بعد درونزایی اقتصاد مقاومتی بخصوص در سالی که سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام دارد، حائز اهمیت است.

وی با بیان این که شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اعتقاد راسخی به فعالیتهای پژوهشی دارد، ادامه داد: صنعت نفت از صنایع پیشتاز در عرصه فعالیتهای دانش بنیان است.

براساس تفاهمنامه همکاری مشترکی که دقایقی پیش میان پژوهشگاه صنعت نفت و نفت مناطق مرکزی امضاشد، نخستین واحد نمکزدایی موبایل در کشور در این شرکت راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهمنامه همکاری میان حمیدرضا کاتوزیان و سلبعلی کریمی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه، ١٦ اردیبهشت ماه) به امضا رسید که برمبنای آن دو طرف درباره ٦ محور اساسی همکاری می کنند.

برپایه این گزارش، استفاده از روشهای کنترل خوردگی در تنگ بیجار، پاکسازی نفت از خاکهای آلوده در چشمه خوش، کسب فناوری واحد نمکزدایی موبایل،  کنترل آب تولیدی، چاههای نفت و بررسی محیط  رسوبی، چینه نگاری و فرآیندهای کنترل در مناطقی مثل خانگیران از جمله مفاد این همکاری در این تفاهمنامه است.

 

کد خبر 259731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =