شرکتهای E&P باید قدرت ریسک پذیری و مدیریت پروژه داشته باشند

مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش سه مولفه شرکتهای داعیه دار E&P را مدیریت پروژه قوی، توانایی بالا از حیث مهندسی، مطالعات اکتشاف و زمین شناسی و ریسک پذیری قابل قبول اعلام کرد.

مسعود زیاری، مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به حضور شرکتهای خارجی در ایران و مشارکت شرکتهای داخلی با آنها، گفت: برای بدل شدن به شرکتهای توسعه دهنده (E&P) باید پلکان ترقی را به صورت گام به گام طی کنیم به نحوی که به مرور شرکتهای EPD و EPC به شرکتهای EPDF و EPCF بدل شوند به این معنا که با توان مهندسی و عملیاتی خود در اجرای پروژه ها مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت پتروگوهرفراساحل کیش ادامه داد: براین اساس شرکتها می توانند در تامین مالی پروژه ها با ریسک کم و اطمینان خاطر از اجرای پروژه مشارکت داشته باشند و به مرور به شرکتهای توسعه دهنده بدل شوند.

زیاری با بیان این که شرکتهای داعیه دار E&P باید دارای سه مولفه باشند، گفت: شرکتها باید از مدیریت پروژه قوی، توانایی بالا از حیث مهندسی و مطالعات اکتشاف و زمین شناسی و ریسک پذیری قابل قبول برخوردار باشند. 

به گفته وی، لازمه ریسک پذیری شرکتها دارا بودن دانش فنی و اطمینان از تامین مالی است؛ ضمن این که می توان سبدی از پروژه ها را در اختیار شرکتهایی که به این مرحله از بلوغ رسیده اند واگذار کرد.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی هم اکنون تنها راه نجات ایران در مقابل زورگویی مستکبران است، گفت: با توجه به این که بیانات مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر سرلوحه بسیاری از نهادهای کشور بود اما به میزان کافی اثرگذاری از خود نشان نداد.

مدیرعامل شرکت پتروگوهرفراساحل کیش ادامه داد: براین اساس، امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام عمل نامگذاری شد تا تلاشهای گذشته صورت گرفته در صنایع تولیدی، کشاورزی، فرهنگی و علمی تجمیع شود. 
کد خبر 259773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =