۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 259774
پتروپارس به بلوغ رسیده است

شرکت POMC پتروپارس در راه اندازی و بهره برداری پروژه های پارس جنوبی به بلوغ رسیده و بدون نیاز به شرکتهای خارجی قادر به اجرای کار در این زمینه است.

حفیظ الله صالحی، مدیرعامل شرکت بهره برداری و مدیریت شرکت پتروپارس، امروز ( جمعه، 17 اردیبهشت ماه) در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که شرکتهای داخلی تا 10 سال پیش تجربه ای در امر راه اندازی و بهره برداری نداشتند، گفت: با این حال، زمانی که شرکتهای خارجی ایران را ترک کردند، توانستند بدون حضور آنها به راه اندازی و بهره برداری فازهای پارس جنوبی اقدام کنند.

وی با بیان این که شرکت POMC پتروپارس پس از ترک شرکتهای خارجی، توانست نخستین پروژه خود را در فازهای 15و 16 با راه اندازی نخستین ردیف پالایشی این فازها اجرا کند، افزود: در فاز 12 نیز عملیات 18 ماهه بهره برداری و راه اندازی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

مدیرعامل شرکت POMC ادامه داد: طی ماه گذشته نیز این شرکت توانست واحد TGTU ( تصفیه گازهای پسماند) فاز 12 را بدون نیاز به حضور شرکتهای خارجی راه اندازی کند.

وی با بیان این که راه اندازی و بهره برداری فازهای مختلف پارس جنوبی از سوی شرکتهای داخلی مصداق اقتصاد مقاومتی است، افزود: تا پیش از این شرکتهای خارجی با هزینه های فراوانی به راه اندازی و بهره برداری پروژه های پارس جنوبی اقدام می کردند اما اینک شرکتهای ایرانی با مبالغی به مراتب کمتر از آنها این کار را انجام می دهند. 

کد خبر 259774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =