ظرفیت تولید روزانه گاز کشور 90 میلیون مترمکعب افزایش یافت

ظرفیت تولید گاز کشور پارسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن روزانه 90 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: در سالهای 93 و 94 به توانمندیهای بزرگی در مجموعه صنعت گاز دست یافتیم.

عبدالحسین ثمری افزود: پارسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن روزانه 90 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز طبیعی کشور افزوده شد و پارس جنوبی بیشترین سهم از این افزایش تولید را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه به انتقال افزایش تولید گاز به مبادی مصرف اشاره کرد و گفت: انتقال این مقدار گاز طبیعی در کشور نیازمند زیرساختهایی مانند خطوط انتقال و ایستگاههای تقویت فشار گاز جدید است که این اجرای این زیرساختها هزینه میلیاردی را به همراه خواهد داشت.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: انتقال افزایش تولید گاز پارسال بدون صرف این هزینه‌ها و با تکیه بر صرفه‌جویی، اقتصاد مقاومتی و انجام برخی پروژه‌ها موفق و ابتکاری محقق شد.

به گفته ثمری، از سوی دیگر در سال گذشته برخی پالایشگاههای قدیمی کشور با کاهش خوراک روبه رو بود‌ و سعی کردیم با استفاده از ابتکار عمل، خوراک مورد نیاز این پالایشگاهها را از منابع مختلف تامین کنیم.

کد خبر 259775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =