120 پروژه پژوهشی در دستور کار مرکز خلق فناوری وزارت نفت

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به 120 پروژه پژوهشی که در دستور کار این مجموعه قرار دارد، گفت: 98 درصد این پروژه ها متقاضی محور است.

حمیدرضا کاتوزیان روز گذشته (16 اردیبهشت ماه) در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران در حاشیه مراسم امضای توافقنامه با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مرکز خلق فناوری وزارت نفت در تلاش است پروژه هایی را که به هر طریقی، در حل مشکلات صنعت نفت می تواند نقش آفرین باشد، در برنامه کاری خود قرار دهد.

وی توسعه و انتقال فناوری را سیاست اصلی پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد و گفت: توافقنامه ای میان پژوهشگاه و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران امضا شد که بر مبنای آن، دو طرف بر 6 محور مطالعاتی تمرکز می کنند و نخستین واحد نمکزدایی موبایل در کشور بزودی در این شرکت راه اندازی می شود. 

وی همچنین به توافقنامه دیگری اشاره کرد که میان پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه زمین شناسی و منابع طبیعی کره جنوبی امضا شد و در این زمینه گفت: این تفاهمنامه، فعالیتهایی را در حوزه بالادست صنعت نفت دنبال می کند و اولویت آن، شناسایی میدانهای هیدروکربوری و فعالیتهای مطالعاتی در حوزه ذخایر متعارف و نامتعارف نفت و گاز است. 

به گزارش شانا، پژوهشگاه صنعت نفت روز گذشته (16 اردیبهشت ماه) 4 توافقنامه و قرارداد همکاری در نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت به امضا رساند. 

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از 16 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرده است و 19 اردیبهشت ماه به کار خود پایان می دهد. 
کد خبر 259794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =