دستاوردهای صنعت سی ان جی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر طرح احداث جایگاه های سی ان جی به همسویی صنعت سی ان جی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه 20 میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور مصرف می شود که این مهم مانع از ورود روزانه 20 میلیون لیتر بنزین به کشور می شود.

امیر وکیل زاده  در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار داشت: صنعت سی ان جی در یک دهه گذشته رشد قابل توجه و سریعی داشته است اما با وجود افزایش تعداد جایگاهها مصرف آن رشد چندانی نداشته است.

وی پایین بودن اختلاف قیمت بنزین و سی ان جی را یکی از دلایل مهم بی رغبتی به استفاده از سی ان جی عنوان کرد.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی گفت: هم اکنون هر لیتر بنزین به یکهزار تومان عرضه می شود و این مهم فشار اقتصادی چندانی را به خانوار هایی که از خودرو خود برای کسب معاش استفاده می کنند وارد نمی کند.

وکیل زاده اظهار کرد: اختلاف قیمت بنزین و سی ان جی باید به گونه ای باشد که مصرف کننده به استفاده از سی ان جی رقبت پیدا کند.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی نکته دوم را در کاهش تقاضای سی ان جی ثابت ماندن تعداد خودروهای سی ان جی سوز عنوان و اظهار کرد: اختلاف قیمتی خودرو سی ان جی سوز و بنزین سوز در حد دو میلیون تومان مصرف کننده را نسبت به خرید خودرو گاز سوز بی میل می کند، بنابراین اگر  این اختلاف قیمتی نیز برطرف شود استفاده از خودرو گاز سوز و به تبع آن استفاده از سی ان جی بیشتر خواهد شد.

وکیل زاده تصریح کرد: سهم سی ان جی و ال پی جی در برنامه قبلی توسعه 25 درصد بوده است که هم اکنون به این عدد دست یافته ایم. بنابراین می طلبد این سهم نیز در سبد سوخت کشور افزایش یابد.

به گفته وی، با افزایش این سهم به عدد بالاتر از 25 درصد فرصتهای بیشتری نیز برای سرمایه گذاران علاقمند در این بخش ایجاد و مصرف سی ان جی نیز افزایش می یابد.

 

کد خبر 259888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =