رشد 2 برابری تردد نفتکشهای خارجی در دوره پسابرجام

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی از افزایش 2 برابری تردد نفتکشهای خارجی در پایانه های نفتی در دوره پسابرجام خبر داد و به تردد نفتکشهای کشورهای اسپانیا، رومانی، نروژ، چین و ژاپن پس از تحریمها اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سید پیروز موسوی در دومین روز بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در یک نشست خبری اظهار کرد: در دوره پسابرجام رکورد صادرات هفت میلیون و 100 هزار بشکه ای در طول یک روز در شرکت پایانه های نفتی ایران رقم خورد.

وی، رفع تحریمها و برجام را اتفاقی بزرگ در تاریخ کشور دانست و افزود: در این دوره صنعت نفت به عنوان موتور محرکه، اقتصاد کشور را به حرکت در می آورد.

موسوی به رویکرد وزیر نفت در احیای سهم تولید و صادرات نفت خام کشور پس از تحریمها اشاره کرد و گفت: شرکت پایانه های نفتی به عنوان آخرین حلقه زنجیره تولید نفت و گاز کشور یعنی صادرات نفت و میعانات تولیدی را انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی، احداث پایانه جاسک را خارج از تنگه هرمز به عنوان یکی از سیاستهای مهم دولت آینده با توانایی صادرات دو میلیون بشکه نفت خام دانست و گفت: ظرفیت مخزن  10 میلیون بشکه ای برای این پایانه در آینده درنظرگرفته است و شرکت ما بهره بردار این طرح به شمار می رود.

موسوی، توپکرانی هوشمند خطوط لوله زیر دریایی میان گناوه و خارک و میعانات گازی در عسلویه، بازرسی خارجی خطوط لوله زیردریایی، تعمیرات گویهای شناور را از جمله برنامه های شرکت پایانه های نفتی برای امسال برشمرد و گفت: در حال تنظیم شرح نیاز حدود هفت گوی شناور هستیم که با تامین اعتبار آن را نهایی کنیم.

وی درباره ساخت مخازن زیر زمینی نفت در کشور، از احداث پروژه مخازن زیر زمینی راهبردی با همکاری یک شرکت خارجی خبر داد که قرار است به فاصله 100 کیلومتری از ساحل خلیج فارس در یکی از شهرهای ساحلی به ظرفیت آن 10 میلیون بشکه احداث شود.

به گفته موسوی، افزون بر این طرح بخش خصوصی 10 میلیون بشکه نیز به حجم ذخایر روی زمینی کشور اضافه خواهد کرد.

وی، در پاسخ به پرسشی در مورد سوآپ ایران در شمال کشور، احیای سوآپ نفت خام را از سیاستهای وزارت نفت اعلام کرد و توضیح داد: در این مدت تعمیرات و نگهداشت نکا را با توجه به ١٤٥ هزار نیروی مستقر در آن مورد توجه قرار داده و نخستین بار در کشور تعمیرات مخزن را به طور کامل در شمال به مدت ٦ ماه انجام دادیم.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران با حضور بیش از هزار و ٩٠٠ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٧٠ هزار متر مربع و با شعار «جذب سرمایه و انتقال فناوری» آغاز به کار کرده است.

کد خبر 259917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =