حجم تولیدات پالایشگاه آبادان 104 درصد افزایش یافت

حجم تولید فرآورده های نفتی پالایشگاه آبادان پارسال نسبت به برنامه، 104 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان عصر امروز (جمعه، 17 اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری دومین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: این پالایشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پالایشگاههای کشور است و پارسال سه میلیون لیتر بنزین، 11 میلیون لیتر گازوئیل، 2.4 میلیون لیتر نفت سفید و 19.6 میلیون لیتر نفت کوره تولیدی خود را به شرکت خطوط لوله و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تحویل داده است.

حبیب اله ابوالحسینی اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت تولید این پالایشگاه برای فرآورده های یادشده 420 هزار بشکه در روز است.

وی با بیان این که به منظور بالا بردن ارتقای کیفیت فرآورده های تولیدی در پالایشگاه بندرعباس گامهایی نیز برداشته شده است، راه اندازی واحد تصفیه بنزین با ظرفیت اسمی 27 هزار بشکه در روز را از جمله این اقدامها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تصریح کرد: با راه اندازی این واحد، میزان گوگرد بنزین تولیدی به شدت کاهش و از 700 پی پی ام به کمتر از 150 پی پی ام رسیده است.

ابوالحسینی همچنین از آمادگی تولید بنزین یورو 4 در این پالایشگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی واحد آلکیلاسیون این امکان ایجاد خواهد شد که بنزین با استاندارد یورو 4 نیز در پالایشگاه آبادان برای پاسخگویی به شهرهای نزدیک تولید شود.

وی راه اندازی واحد آلکیلاسیون منوط به رفع مشکل واحد اسیدسولفوریک عنوان و اظهار کرد: برای رفع مشکل این واحد، هم اکنون اقدامهایی برای راه اندازی واحد اسیدسولفوریک در دست اجراست.

کد خبر 259929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =