نمایشگاه نفت محلی برای اخذ ایده های نو از سوی سرمایه گذاران داخلی است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که نمایشگاه نفت محلی برای اخذ ایده های نو از سوی سرمایه گذاران داخلی است، افزود: معرفی برخی ظرفیتهای داخلی به سرمایه گذاران خارجی سبب ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری و انتقال فناوری به کشور است.

به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران گفت: در این نمایشگاه ظرفیتهای داخلی و خارجی به نمایش گذاشته می شود و محلی برای تبادل تجربه ها و اطلاعات داخلی، جذب سرمایه گذار، یافتن فناوریهای نوین و معرفی برخی فناوریهای نو در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
 
نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که نمایشگاه بین المللی نفت محلی برای اخذ ایده های نو از سوی سرمایه گذاران داخلی است، افزود: معرفی برخی از ظرفیتهای داخلی به سرمایه گذاران خارجی سبب ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری و انتقال فناوری به کشور است. 
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی باید با انتقال فناوری و ارتقای سطح علمی و آموزشی نیروهای داخلی همراه باشد.
امیری خامکانی، ادامه داد: گرایش ما در شرایط کنونی که تحریمها رفع شده نباید به هیچ شرکت غربی یا شرقی باشد، بلکه هدف و گرایش باید در توسعه صنعت نفت با حداکثر ظرفیت و تقویت باورهای درونی تعریف شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی با بیان این که در شیوه نامه قراردادهای جدید نفتی سرمایه گذاری شرکتهای خارجی به داشتن شریک داخلی منوط شده است، اظهار کرد: اخذ شریک داخلی باید در راستای انتقال فناوری، آموزش کارکنان و ارتقای سطح علمی و آموزشی نیروهای داخلی انجام شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که برخی رقبای نفتی ایران در منطقه تلاش می کنند ما را در زمینه افزایش سهم تولید نفت به مشکل بیندازند، تصریح کرد: هیچ کدام از تلاشهای آنها برای اعمال محدودیت در این زمینه موفق نخواهد بود و ما بدون مشکل نفت مورد نظرمان را تولید و به بازار عرضه می کنیم.
کد خبر 259938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =