۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
  • کد خبر: 260016
مخالفت بخش خصوصی با دو نرخی شدن بنزین

کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران مخالفت خودرا با دو نرخی شدن بنزین ابراز کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین نشست کمیسیون انرژی و محیط‌ زیست اتاق بازرگانی تهران در سال 95 در حالی برگزار شد که موضوع دو نرخی شدن بنزین که در روند بررسی بودجه امسال از سوی مجلس نهم به تصویب رسیده است، مورد نقد جدی فعالان اقتصادی عضو این کمیسیون قرار گرفت.

در این نشست، منصور معظمی با اعلام این که وزارت نفت نیز مخالف جدی دو نرخی کردن بنزین است، گفت: دو نرخی شدن سوخت موجب بروز فساد می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌ زیست اتاق بازرگانی تهران افزود: آثار مثبت برجام در آینده‌ای نزدیک نمایان خواهد شد و هم اکنون که مدت کوتاهی از زمان اجرای توافق جامع هسته‌ای می‌گذرد، نباید انتظار داشت مناقشات 12 سال گذشته بر سر پرونده هسته‌ای و تحریمها، به یکباره برطرف شود.

معظمی به موضوع بازگشت مبادلات بانکی اروپا و دیگر کشورها با ایران اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه کمی صبور بود و منتظر ماند که این مشکل نیز برطرف شود.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌ زیست اتاق بازرگانی تهران از امضای قراردادهای مختلف اقتصادی طی ماههای گذشته میان کشورها و شرکتهای خارجی با ایران خبر داد و افزود: بزودی خبرهای خوبی از افزایش تولید نفت به گوش خواهد رسید.

فرهاد فزونی، عضو اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست تاکید کرد: این روزها دولتمردان یک خواست از بخش خصوصی دارند که در مذاکرات اقتصادی با کشورهای دیگر، تکنولوژی روز جهان را مطالبه کنند، این در حالی است که هزینه‌ های هنگفتی برای به وجود آمدن تکنولوژی در بخشهای مختلف شده است و دولت برای ورود آن به کشور نباید بخش خصوصی را تنها بگذارد.

همچنین در این نشست، محمدحسین شریعتمدار، عضو دیگر اتاق بازرگانی تهران از برخی اقدامهای اتاق بازرگانی در عرصه محیط‌ زیست خبر داد و در این زمینه، گفت: طی جلساتی که در کمیسیون آب، محیط‌ زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران با سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، موضوعهای کلان محیط‌ زیست و نیز مسائل صنوف این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نتایج این مذاکرات و گفتگوهای دولت و بخش‌خصوصی در قالب یک مصوبه طی نیمه نخست امسال به امضا برسد.

کد خبر 260016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =