ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی به 13 میلیارد لیتر می رسد

ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در نیمه نخست امسال به حدود 13 میلیارد لیتر می رسد.

مدیر مهندسی و اجرای طرحهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: پارسال با بهره برداری از سه انبار ماهشهر، ملایر و شیراز در مجموع بیش از 530 میلیون لیتر به ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی کشور اضافه شد.

عبدالله ملاباقر ظرفیت ذخیره سازی در انبارهای ماهشهر و ملایر را به ترتیب 300 میلیون لیتر و 68 میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در انبار شیراز نیز 168 میلیون لیتر است.

وی گفت: انبار بیرجند به ظرفیت 100 میلیون لیتر و انبار ارومیه به ظرفیت 120 میلیون لیتر در نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسند.  

ملاباقر تصریح کرد: با بهره برداری از این 2 انبار به ظرفیت کلی 220 میلیون لیتر، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره به حدود 13 میلیارد لیتر خواهد رسید.

وی همچنین درباره پروژه های ساختمانی گفت: ساختمانهای اداری تربت حیدریه پارسال به بهره برداری رسیدند و امسال نیز ساختمانهای اداری اصفهان و بوشهر در نیمه نخست سال به بهره برداری می رسند.

ملاباقر از بهره برداری خط لوله 16 اینچ انتقال فرآورده به طول 4.5 کیلومتر در نیمه نخست  امسال خبر داد.

وی نیاز بودجه ای امسال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را برای پیشبرد طرحهای تعریف شده، 380 میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: انتظار می رود با تامین بموقع منابع مالی، طرحهای تعریف شده و در دست اجرا با شتاب بیشتری انجام شوند.

کد خبر 260227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =