صادرات گاز به کشور عراق، اولویت اصلی شرکت ملی گاز ایران است

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: یکی از پروژه‌هایی که در راستای برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی گاز ایران در دست اجراست، صادرات گاز به کشور عراق است.

محمد‌رضا قدسی‌زاده در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: برای آغاز صادرات گاز به کشور عراق پروژه خط لوله ششم سراسری از اهواز تا دهگلان کلید خورده است.
 
وی افزود: اولویت ما در سال 95 و همچنین سال 96 تکمیل پروژه‌های مرتبط با صادرات گاز به کشور عراق خواهد بود.
 
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: یکی دیگر از اولویتهای شرکت ملی گاز ایران، اجرای طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و شهرهای زاهدان، چابهار و مرز پاکستان خواهد بود.
 
وی ادامه داد: امکان تامین روزانه 20 تا 30 میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای صادرات گاز به پاکستان نیز در طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.
 
قدسی‌زاده در ادامه به یکی دیگر از طرحهای مهم شرکت ملی گاز ایران در سال 95 اشاره کرد و گفت: گازرسانی به بیش از یک میلیون خانوار در سطح کشور از طرحهایی خواهد بود که در گام بعدی به‌دنبال اجرایی کردن آن هستیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران استفاده از منابع تعیین شده در بند "ق" قانون بودجه برای گازرسانی به صنایع خواهد بود.
کد خبر 260309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =