2.8 درصد از رشد 8 درصدی اقتصادی از طریق بهره‌وری حاصل می‌شود

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: 2.8 درصد از رشد هشت درصدی اقتصادی از طریق بهره‌وری حاصل می‌شود.

به گزارش شانا، رویا طباطبایی یزدی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری، درباره پیش‌بینی رشد اقتصادی در برنامه پنچساله ششم توسعه کشور گفت: براساس این برنامه رشد اقتصادی باید به هشت درصد برسد که 2.8 درصد آن از طریق بهره‌وری حاصل خواهد شد.

وی افزود: باید پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، بهره‌وری در همه دستگاهها و موسسه های اقتصادی افزایش یابد و از نیمه دوم امسال شاهد تحرک در اقتصاد کشور باشیم، همچنین با رفع تحریمها و ورود فناوریهای نوین، تحرکی دوباره در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

طباطبایی یزدی تصریح کرد: یک سوم دوره های آموزش بهره‌وری در کشورهای آسیایی معطوف به بهره‌وری در بنگاههای خرد و متوسط است، تحریمهای اقتصادی که در سالهای 1391 و 1392 به اوج خود رسید تاثیر نامطلوبی بر بنگاههای اقتصادی داشت و باعث شد بسیاری از بنگاهها با 50 درصد ظرفیت خود کار کنند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری به وضع خودرو در کشور نیز اشاره و عنوان کرد: امیدواریم صنعت خودرو در یکسال و نیم آینده بتواند خود را به لحاظ ایمنی و زیست محیطی با استانداردهای جهانی انطباق دهد و به استانداردهای پیش از تحریم برسد.

وی گفت: تولید خودروی پژو پیش از تحریمها منطبق با استاندارد پژوی فرانسه بود، اما به لحاظ تحریمهای سالهای اخیر از استاندارد دور شد و امیدواریم با رفع تحریمها دوباره به استانداردهای گذشته دست یابد.

طباطبایی یزدی با اشاره به درآمدهای نفتی سالهای گذشته، افزود: وقتی که در سالهای گذشته، سالانه 100 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و بهره‌وری 10 تا 15 میلیارد دلار بود به هیچ وجه این میزان ارزش افزوده از بهره‌وری به چشم نمی‌آمد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری تصریح کرد: در شرائطی که قیمت نفت کاهش یافته و به تبع آن درآمدهای نفتی هم کاهش می‌یابد، بهره‌وری اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا بهره‌وری جایگاه اصلی خود را در اقتصاد کشور بیابد، متاسفانه در سالهای اخیر که اقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه بود بسیاری از سرمایه های کشور بکار گرفته نمی‌شد و هم اکنون با رفع تحریمها و ورود فناوریهای نوین، سرمایه ها می‌توانند دوباره فعال شوند.

طباطبایی یزدی افزود: دولت تدبیر و امید در بدترین شرائط اقتصادی مسئولیت امور را از دولت دهم تحویل گرفت و در سه سال گذشته تلاشهای بی شماری در حوزه های بین‌المللی و اقتصادی انجام داده است که نتایج آن در سالهای آینده به بار می‌نشیند.

کد خبر 260358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =