توسعه صنایع پالایشی و میدانهای مشترک نفت اولویت است

منتخب مردم اهواز در مجلس دهم، توسعه صنایع پالایشی، پتروشیمی و افزایش برداشت از میدانهای مشترک نفت و گاز را از اولویتهای کشور در طول دوره مجلس دهم برشمرد.

همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره مزیتهای ایران در حوزه نفت و گاز اظهار کرد: ایران در مجموعه از منظر وجود منابع نفت و گاز، رتبه نخست جهانی را دارد، از این رو، این مزیت برای تحقق رشد اقتصادی مدنظر در سیاستهای برنامه ششم، فرصت تلقی می شود.

منتخب مردم اهواز در مجلس دهم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره پرهیز از خام فروشی گفت: یکی از برنامه های اثربخش برای تحقق این هدف، افزایش تولید فرآوردهای نفتی است که این موضوع در گرو توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی است.

یوسفی توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی را راهکاری مناسب برای توانمندسازی مناطق کمتر برخودار دانست و گفت: استانهایی که دارای خوراک مناسب و همجوار با سواحل کشور هستند مانند خوزستان مستعد توسعه صنایع پالایشی، پتروشیمی و صنایع تکمیلی هستند البته در توسعه این صنعت به طور حتم باید مباحث آمایش سرزمین لحاظ شود.

منتخب مردم اهواز در مجلس دهم افزود: به نظر می رسد، با توجه به مزیتهای توسعه صنایع نفت و گاز، رشد این بخش مورد اهتمام مجلس دهم قرار گیرد.

یوسفی درباره سیاستهای نفتی دولت یازدهم نیز گفت: دولت یازدهم از ماههای نخست فعالیت خود، سیاست بازپس گیری سهم نفتی ایران در بازار جهانی نفت را هدفگذاری کرد تا جایی که بر اساس اخبار رسیده، صادرات نفت ایران پس از اجرایی برجام رشد مناسبی داشته است این در حالی است که ایران در گام نخست سهمی حدود دو میلیون و چهار صد هزار بشکه در روز را هدفگذاری کرده است.

منتخب مردم اهواز در مجلس دهم افزود: موضوع میدانهای مشترک نفت و گاز به عنوان یک اولویت ملی در مجلس دهم پیگیری خواهد شد زیرا ایران در این حوزه داری تاخیر در برداشت است. از این رو، به نظر می رسد باید اقدامهایی جدی تری برای تقویت سرمایه گذاریها در این بخش شکل گیرد.

کد خبر 260367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =