اسپانیا آماده سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران است

وزیر مشاور تجارت خارجی اسپانیا از علاقه شرکتهای اسپانیایی برای سرمایه گذاری مشترک در ایران خبر داد.

به گزارش شانا، گارسیا لیگاز» امروز (دوشنبه، 20 اردیبهشت ماه) در دیدار با محمد خزاعی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی گفت: اسپانیا مایل به پوشش بیمه ای سرمایه گذاری در ایران بدون هیچ محدودیت و سقفی است.

وزیر مشاور تجارت خارجی اسپانیا افزود: اسپانیا آمادگی دارد پوششهای لازم را برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کند.

لیگاز اضافه کرد: قرار است از ماه اکتبر (دهم مهر تا نهم آبان ماه) زمینه مقدمه های مالی چیده شود.

وی گفت: سرمایه گذاری در زمینه پتروشیمی به دلیل داشتن شرکت های قوی که هم اکنون در کشورهای مختلف دنیا مانند آمریکا فعالیت می کنند، برای ما مهم است.
این مقام اسپانیایی افزود: اسپانیا تجربه های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و زیرساختهای آن دارد و آماده است در این بخش نیز در ایران سرمایه گذاری کند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران پس از این دیدار گفت: همکاری دوجانبه اقتصادی، سرمایه گذاری در بخش قطعات و لوازم خودرو، صنعت گردشگری، پتروشیمی، نفت و گاز و همکاری مالی بویژه پوششهای بیمه ای از موارد مطرح شده در این دیدار بود.

خزاعی افزود: با شرکت های بیمه ای «هرمس»، «ساچه» و «کوفاس» گفت وگوهایی انجام شده است و آمادگی خود را برای همکاری با شرکت های اسپانیایی برای سرمایه گذاری در ایران اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: مقرر شد هیئت بانکی اسپانیا برای از سرگیری روابط و روان سازی نقل و انتقالات مالی با سیستم بانکی کشور ما مذاکرات جدی را آغاز و به همین منظور، هیئتی از این کشور به ایران سفر کند.

به گزارش وزارت اقتصاد، بر پایه آمارهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ارزش مبادلات تهران- مادرید در سال ١٣٩٣ افزون بر ٣٢١‌ میلیون دلار بود که ‌میلیون دلار را صادرات ایران به اسپانیا تشکیل می داد.

کد خبر 260378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =