ایران 40 درصد از بازار ال پی جی خاورمیانه را به خود اختصاص می دهد

ایران هم اکنون 12 درصد از بازار جهانی ال پی جی جهان را در اختیار دارد و این سهم بزودی به 24 درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی حسینی، عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی صنایع پتروشیمی ایران امروز (سه شنبه، 21 اردیبهشت ماه) در همایش ال پی جی آرگوس در محل هتل اسپیناس پالاس گفت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده، ایران تا سال 2020 میلادی، 40 درصد از صادرات ال پی جی خاورمیانه را به خود اختصاص خواهد داد.

وی تصریح کرد: با ورود فازهای جدید پارس جنوبی و برنامه ریزی برای کاهش مصرف داخل، ظرفیت صادرات ال پی جی ایران افزایش می یابد.

عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که هم اکنون ال پی جی در پالایشگاههای نفت، گاز و شرکتهای پتروشیمی تولید می شود، اظهار کرد: با افزایش چهار درصدی تولید و کاهش چهار درصدی مصرف داخل می توانیم سهم قابل توجهی را در بازار جهانی این محصول به خود اختصاص دهیم.

حسینی یادآور شد: تا سال 2018 شاهد ورود فازهای جدید پارس جنوبی و اجرای طرحهای توسعه ای در این منطقه خواهیم بود و این برنامه در افزایش تولید ال پی جی ایران تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: از سال 2015 تا سال 2020، شاهد افزایش 19 درصدی صادرات ال پی جی خواهیم بود.  

به گزارش شانا، شرکتهای بزرگ و فعال حوزه ال پی جی جهان از ٦٥ کشور از جمله استرالیا، انگلیس، هلند، نیوزلند، هند، پاکستان و... برای نخستین بار به منظور حضور در همایش بین المللی ال پی جی که هر ساله از سوی موسسه آرگوس (ARGUS) برگزار می شود، در تهران گردهم آمده اند.

برپایه این گزارش، این همایش، فعالان بازار منطقه و جهان را گردهم آورده تا درک اساسی از جریانهای کنونی بازار را به دست آورند و با یکدیگر ارتباطات تجاری ایجاد کنند. این همایش که با توجه ویژه به چالشها و نیازهای صنعتی برگزار شده است، عناوینی را پوشش می دهد که برای فعالان بازار اولویت بندی شده تا با در نظر گرفتن بهره وری، تجارت این محصول را گسترش دهند. افزون بر موارد یادشده، در این همایش گروهی از متخصصان حوزه ال پی جی و تجارت جهانی این محصول، بررسیهای موردی را به اشتراک می گذارند و در حوزه های مختلف اطلاعاتی را در قالب سخنرانی و برگزاری پنل ارائه می کنند.

همایش بین المللی آرگوس که از روز گذشته (20 اردیبهشت ماه) در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرده است، عصر امروز (21 اردیبهشت ماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 260428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =