تلاش برای آغاز فاز اجرائی قانون اصلاح الگوی مصرف در کشور

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تلاش برای اجرائی کردن قانون اصلاح الگوی مصرف در کشور خبر داد.

علی وکیلی در گفت و گو با خبرنگار شانا، وظیفه این شرکت را بهینه سازی مصرف انرژی اعلام کرد و افزود: امسال بیشتر در پی اجرائی کردن قانون اصلاح الگوی مصرف مصوب شده در سال 89 هستیم.

وی، با اشاره به این که زیرساختهای اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف سوخت در کشور مهیا شده است، اظهار کرد: امسال در تلاش هستیم اقدامات اجرائی شدن این قانون را افراهم کنیم و در گام نخست تفاهمنامه ای با دانشگاه تهران با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی امضا شد.

وکیلی یادآور شد: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در بخش خودروها نیز توافق مناسبی انجام داده است و هم اکنون با ریاست جمهوری و سازمان مدیریت برنامه ریزی نیز به صورت نزدیک همکاری می کنیم.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، گفت: با تمهیدات صورت گرفته فکر می کنم در دو ماه آینده اتفاقات خوبی در این بخش رخ دهد که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

وکیلی با هشدار نسبت به تداوم مصرف کنونی انرژی در کشور گفت: مطالعات این شرکت نشان می دهد اگر مصرف انرژی را بهینه  و کنترل نکنیم، با ادامه روال فعلی تا سال  1401 مصرف کننده و واردکننده انرژی خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به نتایج این مطالعات مجبوریم از هم اکنون تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کنیم، به ویژه امسال که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، آغاز کننده این امر باشیم.

کد خبر 260562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =