روزانه حداکثر 8 میلیون لیتر بنزین وارد کشور خواهد شد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: اگرچه از ابتدای امسال، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است، اما میانگین واردات تا پایان امسال حداکثر هشت میلیون لیتر در روز خواهد شد.

به گزارش شانا، عباس کاظمی درباره وضع واردات بنزین به کشور، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، روزانه به طور میانگین هشت میلیون لیتر بنزین وارد می شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره چرایی افزایش واردات بنزین در هفته های نخستین امسال، گفت: واردات محموله های بنزین از طریق ناوگان کشتیرانی انجام می شود، که محموله های بزرگ را منتقل می کنند، بنابراین امکان دارد که در یک روز مقدار زیادی بنزین تخلیه شود، اما در روزهای بعد، هیچ محموله ای وارد کشور نشود که این نوسانات طبیعی است.

کاظمی درباره راه اندازی طرحهای جدید تولید بنزین در کشور، گفت: راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بهره برداری از واحد تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در دستور کار است که با بهره برداری از آنها، دیگر نیازی به واردات بنزین به کشور نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: با راه اندای فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور تولید خواهد شد.

وی افزود: قرار است بنزین تولیدی این پالایشگاه به دلیل کیفیت بالا در داخل کشور مصرف شده و بجای آن بنزین تولیدی پالایشگاههایی که کیفیت پایین تری دارند، صادر شود.

وی گفت: ایران اکنون صادرکننده فرآورده های نفتی مانند گازوئیل است و در نظر دارد به صادرات پایدار بنزین نیز در ماه های آینده نیز دست پیدا کند.

کد خبر 260587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =