ایران می تواند به هاب انرژی بدل شود

موقعیت و شرائط ایران به لحاظ منابع عظیمی که در اختیار دارد بی نظیر است و می تواند به عنوان یک پایگاه انرژی در دنیا مطرح باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در نخستین کنفرانس «ریل ـ نفت و ریل ـ بندر» با بیان این که ایران از نظر ذخایر و منابع انرژی در خاورمیانه موقعیت ویژه ای دارد، اظهار کرد: 55 درصد منابع نفتی و بیش از 70 درصد منابع گازی در این منطقه قرار دارد و ایران به لحاظ حجم منابع نفتی رتبه چهارم و به لحاظ برخورداری از منابع گازی با 18 درصد کل سهم منابع دنیا، شرائط بی نظیری دارد.

علی اکبر صفایی افزود: وزارت نفت تلاش دارد این موقعیت را ارتقا دهد.

وی پیش بینی کرد: باتوجه به برخورداری از این موقعیت ویژه تقاضاهای بسیار زیادی در حوزه حمل و نقل دریایی و دیگر مدلهای حمل و نقل خواهیم داشت.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران، آمریکا، چین و اتحادیه اروپا مهمترین وارد کنندگان نفت خام در جهان هستند و اتحادیه اروپا 25 درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است.

صفایی تصریح کرد: در فاصله زمانی سالهای 2012 تا 2016 در حوزه حمل گاز از طریق دریا، ال پی جی و ال ان جی رشد ملایمی داشته اند و باید امیدوار بود انتقال آنها در سالهای آینده افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ایران به لحاظ منابع عظیم انرژی و قابلیتهایی همچون واردات، صادرات، سوآپ و ترانزیت می تواند به عنوان یک هاب انرژی در دنیا مطرح باشد.

کد خبر 260890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =