نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی ضروری است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بخش خصوصی و خصولتی علاقه ای به فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی ندارند بر نهادینه کردن و فرهنگ سازی این موضوع تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرضیه شاهدایی صبح امروز (سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه) در نشست تخصصی «تبیین راهبردهای نهادینه سازی و ساختارسازی مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» در همایش «مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» (CSR) با بیان این که باید نهادینه سازی و فرهنگسازی CSR به عنوان خروجی همایش مسئولیتهای اجتماعی سرلوحه کار دست اندرکاران قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حیطه فعالیت خود با بخش خصوصی و خصولتی به صورت مستقیم در ارتباط است می توان گفت که این بخشها تا زمانی که اجبار در کار نباشد علاقه ای به فعالیت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ندارند.

وی با اشاره به بخش خصوصی فعال در صنعت پتروشیمی ادامه داد: با توجه به این که بخش خصوصی واقعی با سرمایه خود ایجاد شده است و کسب درآمد برای این بخش اهمیت دارد بنابراین سازمان به تنها به مسئله سودآوری توجه می کند و زمانی که از CSR صحبت می شود آنها معتقدند که این کار وظیفه نهادهای دیگر بوده و برای فعالیت در این بخش بهانه می آورند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بخش خصولتی فعال در این صنعت که سهامداران خصوصی نیز دارند، ادامه داد: اگر مدیران این سازمانها به این بلوغ رسیده باشند که باید در حیطه CSR به فعالیت بپردازند و به محیط پیرامونی جامعه نیز توجه داشته باشند، زمانی که به جلسه هیئت مدیره می روند شاهدیم که سهامداران مانع از این کار می شوند.

شاهدایی با بیان این که هنوز در مراحل ابتدایی توجه به مسئله CSR در کشور هستیم، اظهار کرد: برای توجه به این موضوع نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه کردن ازطریق رسانه ها، آموزش و تهیه فیلم هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون اگر اقدامی در حوزه CRS انجام می شود به نوعی از روی اجبار است و سازمانها به دلیل درخواستهای مکرر مردم، نهادها و مقامها به این کار مبادرت می ورزند در حالی که اگر به اهمیت این مسئله و توجه به محیط پیرامونی صنایعی که در آن مناطق ایجاد شده توجه داشته باشند خواهند دید که سرانجام به نفع آنها تمام می شود و مردم نیز با آنها همراه تر خواهند بود.

کد خبر 261016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =