۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر: 261210
80 درصد صنعت سی ان جی ایران بومی‌سازی شده است

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از بومی‌سازی 80 درصدی صنعت سی ان جی خبرداد.

محمدرضا مظلومی، در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این دستاورد بزرگ حاصل تلاش سازندگان داخل و حمایت دولت طی 10 تا 12 سال اخیر است که این صنعت را به صادرکننده تجهیزات و دانش تبدیل کرده است.

وی افزود: بیش از90 درصد قطعات مورد نیاز شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران از شرکتهای داخل تامین می‌شود.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: توجه به توان سازندگان داخلی سالهاست در برنامه‌ریزی‌ این شرکت ساری و جاری است.

وی اعلام کرد: با اجرای این سیاست، امروز در پخش و توزیع فرآورده‌ها 90 درصد تجهیزات و در بخش سی ان جی 70 تا 80 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم که امیدواریم با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شاهد افزایش سهم توانمندی ساخت داخل و صادرات باشیم.

مظلومی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درباره صادرات فرآورده‌های نفتی در کشور، اظهار کرد: با اقدامهای خوب صورت گرفته در مجموعه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با وارد شدن گاز بجای سوخت امروز چیزی حدود روزانه 35 میلیون لیتر نفت‌گاز مازاد داریم.

وی ادامه داد: افزایش توان صادراتی، جلوگیری از خام‌فروشی و توانمند کردن تولیدکننگان و سازندگان داخلی از جمله مصداقهای بارز اجرای اقتصاد مقاومتی در بدنه وزارت نفت است که امیدواریم با تاکیدات مقام معظم رهبری پیش‌تر از گذشته دنبال شود.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، طرح ساخت جایگاههای زنجیره‌ای سوخت را از جمله سیاستهای این شرکت برای حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: باید حضور بخش خصوصی در این صنعت را افزایش دهیم که بدون شک با سیاستهای وزارت نفت، بحث برندسازی و کاهش نقش حاکمیتی دولت این امر محقق خواهد شد.

وی، جذب سرمایه‌های خارجی را برای توسعه صنعت نفت الزامی دانست و تصریح کرد: حضور بخش خصوصی داخل در کنار سرمایه‌های خارجی می‌تواند انتقال دانش، فناوری و تجهیزات را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 261210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =