گام بلند هلدینگ خلیج فارس برای رضایت سهامداران در سال 95

سهام مجتمعهای پتروشیمی به دلیل ارزش افزوده بالا همواره یک سهم سودآور به شمار می رود و امسال هلدینگ خلیج فارس به دنبال کسب سود آوری بیشتر است.

به گزارش شانا، رئیس کل سرمایه گذاری و امور سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس با توجه به شرکتهای عضو به عنوان بزرگترین هلدینگ بورسی ایران نقشی پررنگ در بازار سرمایه کشورمان دارد و با توجه به این که بازارامسال از ثبات بهتری نسبت به پارسال برخوردار است امیدواریم بتوانیم اهداف پیش بینی شده را محقق کنیم.

خسرو رحمتی افزود: پتروشیمی ها به دلیل ماهیت تولیدی و نقش تاثیرگذاردر توسعه اقتصادی کشوراز اهمیت خاصی در بازار سرمایه برخوردار هستند، به طوری که همیشه سهامشان قابل دفاع است.

وی، ادامه داد: نوسان بورس سبب نشده تا شرکتهای پتروشیمی با چالش جدی مواجه شوند و هرچند که سهامشان در برخی روزها نوسان را تجربه کرده است، اما در رفت و برگشتهای شاخصها، شیب کمتری داشته اند.

رئیس کل سرمایه گذاری وامور سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس، تصریح کرد: پتروشیمی هایی که دارای طرحهای توسعه ای هستند در بازار وضع مطلوبی دارند و هلدینگ خلیج فارس نیز با توجه به ماهیت خود چند طرح توسعه ای بزرگ را در دست ساخت دارد و با بهره برداری از این طرحها سبد تولید محصولات هلدینگ نیز متنوع تر خواهد شد.

وی، با بیان این که ایران دارای مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی است و باید از آن به خوبی استفاده کرد، تاکید کرد: هلدینگ خلیج فارس به دنبال افزایش و تنوع تولید در آینده است.

رئیس کل سرمایه گذاری وامور سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس، همکاری صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی را در توسعه زنجیره ارزش مهم خواند و گفت:  توسعه متوازن می تواند افزون برایجاد ارزش افزوده از خام فروشی جلوگیری کرده و در سود آوری شرکتها نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رحمتی ادامه داد: فضای توسعه و نیز افزایش تولید اکنون مهیاست و همزمان با افزایش تولید و نیز صادرات محصولات متنوع پتروشیمی وضع هلدینگ خلیج فارس در بازار سرمایه تقویت خواهد شد.

کد خبر 261265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =