۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
  • کد خبر: 261267
بهره وری موتور اصلی توسعه کشور است

بهره وری باید موتور اصلی توسعه کشور باشد که برای رسیدن به این هدف، سند بالادستی آن تهیه و ابلاغ شده است.

قرار است نیمی از رشد 8 درصدی پیش بینی شده برای اقتصاد کشور از محل افزایش بهره وری باشد، به عبارتی 4 درصد از رشد اقتصادی کشور باید از محل بهره وری باشد که همین موضوع، اهمیت توجه به این مهم را در کشور ضروری می کند.

بهره وری در کل دنیا موضوعی قابل اهمیت بوده و با توجه به آن بویژه در بخش نیروی انسانی و عوامل تولید، اقتصاد کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار داده اند.

موضوع بهره وری با توجه به بالا بودن آمار ضایعات در کشور ما  در بخشهای نیروی انسانی و همچنین عوامل تولید می تواند بسیار موثر و ثمربخش باشد.

مطابق آمار اعلام شده، میانگین کار مفید نیروی انسانی در ایران کمتر از یک ساعت در روز است، در حالی که این نرخ در دنیا به 6 ساعت هم می رسد. با اصلاح و افزایش بهره وری در همین یک بخش شاهد رشد قابل توجهی در زمینه توسعه کشور خواهیم بود.

مسئله بهره وری در وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن نیز بسیار جای کار دارد و با همین امکانات موجود و بدون کشف میدانهای تازه می توان ظرفیت تولید و در نتیجه بهره وری را ارتقا بخشید.

از دیگر موارد مهم در بخش بهره وری، قانون اصلاح الگوی مصرف است که با 75 ماده یکی از مترقی ترین قوانین کشور است ولی متاسفانه به درستی مورد پیگیری قرار نگرفته است.

هر چند محوریت اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف با وزارتخانه های نفت و نیروست؛ اما 27 سازمان و وزارتخانه در آن دخیل هستند که باید با مشارکت هم این موضوع را محقق کنند.

نصرت الله سیفی
مدیرعامل پیشین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت


کد خبر 261267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =