۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
  • کد خبر: 261404
افزایش 600 هزار بشکه واردات نفت خام آمریکا

میزان واردات نفت خام آمریکا در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال 600 هزار بشکه افزایش یافت و به 7میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، براساس داده های اولیه ماه آوریل، میانگین واردات نفت خام آمریکا به 7 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با ماه قبل حدود 180 هزار بشکه در روز کاهش یافت و در مقایسه با آوریل پارسال نیز واردات نفت خام این کشور حدود 600 هزار بشکه در روز بیشتر بوده است.

همچون ماه قبل، کانادا و عربستان به ترتیب در جایگاههای نخست و دوم بزرگترین صادرکنندگان نفت خام به آمریکا قرار گرفتند. کانادا توانست 45درصد از واردات نفت خام آمریکا را به خود اختصاص دهد که در مقایسه با ماه پیش از آن، تغییر چندانی نداشت.

سهم عربستان از واردات نفت خام آمریکا بدون تغییر نسبت به ماه قبل، در سطح 14 درصد باقی ماند اما میزان صادرات این کشور به آمریکا در ماه فوریه،حدود 46 هزار بشکه در روز کمتر از ماه ژانویه بود.

همچنین ونزوئلا با سهم 10 درصدی از مجموع واردات نفت خام آمریکا، در جایگاه سوم این رده بندی قرارگرفت که البته صادرات این کشور در مقایسه با ماه قبل، حدود 76 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

سهم کشورهای عضو اوپک در مجموع واردات نفت خام آمریکا در ماه فوریه در مقایسه با ماه قبل از آن حدود پنج درصد افزایش یافت و به 37 درصد رسید.

از نظرتقسیم بندی منطقه ای نیز صادرکنندگان نفت منطقه آمریکای شمالی در ماه فوریه، با صادرات 3.6 میلیون بشکه نفت خام آمریکاجایگاه نخست را به خود اختصاص دادند و پس از آن، مناطق آمریکای لاتین وخاورمیانه به ترتیب 2 میلیون و 100 هزار بشکه و یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز صادرات نفت خام به آمریکا دررتبه های دوم و سوم قرار داشتند.

واردات فرآورده آمریکا در این ماه در مقایسه با ماه پیش از آن، 289 هزار بشکه در روز افزایش یافت که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، 52 هزار بشکه درروز افزایش یافت. با این حال، مجموع صادرات فرآورده های نفتی آمریکا در ماه آوریل با 736 هزار بشکه کاهش نسبت به ماه قبل به میانگین 3 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسید.

 

 

کد خبر 261404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =