ابوترابی فرد: حجم بزرگ دولت مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

نایب رئیس مجلس گفت: حجم بزرگ دولت و هزینه های سنگین جاری کشور از چالشهای جدی، فراروی خلق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد حسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز (سه شنبه، چهارم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: امیدوارم که با ترکیب مجلس دهم راه همدلی و هماهنگی جریانهای سیاسی درون نظام که اعتقاد به ارکان کلیدی نظام دارند هموار شود و مجلس از این زاویه به عنوان یک مجلس موفق و کارآمد کارنامه خود را ارایه کند.

وی افزود: ما برای خلق اقتصاد مقاومتی با چالشها و مشکلاتی روبرو هستیم باید این چالشها را از میان برداریم. حجم بزرگ دولت و هزینه های سنگین جاری کشور از چالشهای جدی، فراروی خلق اقتصاد مقاومتی است که دولت و مجلس باید به صورت هماهنگ اراده و عزم جدی برای کاهش هزینه های اداره کشور و کوچک کردن حجم بزرگ دستگاه اجرایی کشور داشته باشند زیرا درسایه این اراده است که راه برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی، آزاد شدن منابع برای تزریق به اقتصاد ملی و فعال شدن تولید هموار خواهد شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم ادامه داد: نکته دیگر آن است که نظام بودجه ریزی ما با نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد فاصله معناداری دارد.

وی گفت: بدون رفع این مشکل نمی توان راه را برای حلق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری هموار کرد و گشوده شدن این گره در دستان توانای دولت است زیرا دولت مسئول تدوین لایحه بودجه و ارایه آن به مجلس است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید از همه ظرفیت خودش برای شکل گیری بودجه مبتنی بر عملکرد استفاده کند و در این راه از مشورت کمیسیون های تخصصی، نگاه کارشناسانه مجلس دهم بهره گیرد.

وی تاکید کرد: امیدوارم در کارنامه مجلس دهم شکل گیری نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد ثبت شود که راه را بر اسراف و تضییع منابع ملی خواهد بست و مسیر شکل گیری اقتصاد مقاومتی را هموار خواهد کرد.

کد خبر 261418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =