شرکت نفت ونزوئلا 2.5 میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر می کند

شرکت نفت ونزوئلا آماده انتشار 2 میلیارد و 500 هزار دلار اوراق قرضه برای پرداخت بدهی های معوقه به شرکت های خدمات نفتی می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس به نقل از منابع صنعت نفت و اسنادی که به دست رویترز رسیده است، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) در حالی قصد انتشار 2 میلیارد و 500 هزار دلار اوراق قرضه را دارد که تاکنون نیز دستکم 310 میلیون دلار اوراق قرضه به عنوان بخشی از طرح گسترده تر برای جلوگیری از توقف فعالیت شرکت های خدمات صنایع نفتی به علت عدم دریافت مبلغ قراردادهایشان، منتشر کرده است.

بر اساس این مدارک، پی دی وی اس ای با شرکت خدمات مالی سی پی کاپیتال مستقر در میامی که شهرت اندکی دارد، برای شکل دادن به این اوراق 3 ساله با مهلت یک دوره یک ساله قرارداد بسته است و که وضع آن مانند اوراق بین المللی پی دی وی اس ای خواهد بود.

این اقدام تعهدات مالی اضافی برای شرکت نفت ونزوئلا ایحاد می کند که تاکنون نیز همزمان با بهای پایین نفت، با بدهی هایی معادل ظرفیت تولید نفت این کشور برای پرداخت سود اوراق قرضه ، روبرو بوده است.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا گفت: هر گونه سخنی از اعلان ورشکستگی این شرکت، بخشی از تلاش بین المللی برای تضعیف دولت وی است و خاطرنشان کرد که حزب حاکم سوسیالیست هیچگاه حتی پرداخت سود یک اوراق قرضه را به تعویق نینداخته است.

بر اساس این اسناد پی دی وی اس ای که به دست رویترز رسیده است: شرکت نفت ونزوئلا، سی پی کاپیتال را برای ارایه مشاوره در باره مبادله فاکتورهای تجاری بدهی مالی به میزان حداقل 2 میلیارد و 500 هزار دلار به خدمت گرفته است.

بر اساس این اسناد، میزان ریسک این بدهی تضمین نشده به همان اندازه دیگر اوراق و تعهدات پی دی وس اس ای خواهد بود که قبلا منتشر شده است و سی پی کاپیتال با عرضه کنندگان این اوراق برای کمک به پرداخت بدهی های عمده معوقه، کمک خواهد کرد.

بر اساس آخرین بیانیه مالی شرکت ملی نفت ونزوئلا، این شرکت حدود 21 میلیارد دلار به شرکت های عرضه کننده خدمات نفتی بدهکار است، اگرچه به گفته منابع صنعت نفت، این مبلغ معادل حدود 7 میلیارد دلار است.

کد خبر 261424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =