240 میلیارد مترمکعب گاز امسال به مبادی مصرف تحویل می شود

حجم برداشت و انتقال گاز به مبادی مصرف تا پایان امسال به بیش از 240 میلیارد مترمکعب می رسد و بخشهای نیروگاهی و صنایع همچون پارسال شاهد افزایش دریافت گاز خواهند بود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: حجم انتقال گاز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 25 میلیارد مترمکعب افزایش می یابد و برنامه ریزی برای انتقال افزایش تولید نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
 
منوچهر طاهری با بیان این که برای انتقال گاز در فصل تابستان و افزایش گازرسانی به نیروگاهها برنامه ریزی مشخصی تعریف شده است، افزود: گازرسانی به نیروگاهها در تابستان به روزانه 240 میلیون مترمکعب می رسد و این افزایش مصرف با تعمیرات اساسی تاسیسات و خطوط لوله شرکت انتقال گاز همزمان خواهد بود.

وی تاکید کرد: افزایش حجم انتقال گاز همزمان با اجرای تعمیرات اساسی به برنامه ریزی دقیق و اصولی نیاز دارد که خوشبختانه با برگزاری جلسه های کارشناسی و هماهنگی با دیگر بخشهای صنعت نفت و گاز توانسته ایم برنامه های تعریف شده را اجرایی کنیم.

 
طاهری ادامه داد: افزون بر تعمیرات اساسی خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز، برنامه های تعویض پوشش و کلاس خط در مناطقی که نیاز به افزایش فشار خط دارند نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، امسال پنج ایستگاه جدید به ناوگان این شرکت افزوده می شود و  2 ایستگاه کلیدی فراشبند و نورآباد نیز ارتقا می یابد.
 
وی در ادامه به برنامه ریزی برای گذر از زمستان امسال اشاره کرد و گفت: کارکنان مناطق عملیاتی و ستاد شرکت انتقال گاز همه تلاش خود را بکار بسته اند تا زمستان امسال همچون پارسال بتوانند گاز را به صورت پایدار، ایمن، پاک و اقتصادی به مبادی مصرف منتقل کنند.
کد خبر 261435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =