مذاکره اویک با شل و بی پی برای مشارکت در حوزه های بالادست نفت

مدیرعامل شرکت اویک از مذاکرات این شرکت با شرکتهای بی پی و شل به منظور اجرای پروژه مشترک در بالادست نفت خبرداد و گفت: این شرکت طی 6 ماه اخیر گفتگوهایی را با شرکتهای مختلف اروپایی،‌ آسیای شرقی و میانه داشته است.

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به مذاکرات هدفمند شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) با شرکتهای خارجی برای اجرای پروژه های بالادستی نفت، اظهارکرد: این شرکت در حال بررسی نحوه مشارکت و همکاری در پروژه های نفتی است تا پس از برگزاری مناقصه قراردادهای جدید نفتی به اجرای پروژه مشترک بپردازیم. 

وی با اشاره به الزام وزارت نفت مبنی بر مشارکت شرکتهای ایرانی و خارجی در اجرای پروژه های نفتی، اظهارکرد: با توجه به این که شرکت مهندسی وساختمان صنایع نفت طی 30 سال پروژه های فراوانی در بالادست و پایین دست نفت اجرا کرده بنابراین گزینه مناسبی برای مشارکت شرکتهای خارجی در دوران پساتحریم است.

مدیرعامل شرکت اویک با اشاره به انجام مذاکره با شرکتهای خارجی برای اجرای پروژه های مشترک در بالادست نفت اظهارکرد: این مذاکرات از پارسال با شرکتهای مختلف اروپایی، آسیای میانه و شرقی شروع شده و همچنان ادامه دارد. 

محمدی با اشاره به تشکیل شرکتهای اکتشاف و تولید، گفت: شرکتهای فعال در حوزه بالادست نفت باید دارای توانایی در حوزه مهندسی، تهیه MDP، مدیریت، ریسک پذیری، سرمایه گذاری و تولید بلندمدت باشند که شرکتهایی مانند اویک چنین توانایی دارند.

به گفته اجرای بیش از 140 پروژه طی 30 سال گذشته از سوی شرکت اویک در حوزه‌های بالادست و پایین دست صنعت نفت، دارا بودن شرکتهای فرعی با تخصصهای مختلف شامل مطالعات اکتشافی، مهندسی مخزن،‌ تهیه MDP، تامین کالا، ساخت، نصب، راه‌اندازی،‌ بهره‌برداری، تعمیر ونگهداری بیان کننده توانایی این شرکت در مشارکت با شرکتهای خارجی برای اجرای پروژه های بالادستی در نفت است.  

محمدی اظهارکرد: براین اساس اگر بتوانیم در مذاکره با شرکتهای خارجی مسائل فی مابین را حل کنیم گزینه مناسبی برای مشارکت در پروژه های بالادست نفت هستیم. 

کد خبر 261438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =