دانشگاه نفت و دانشگاه درسدن آلمان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

دانشگاه صنعت نفت با هدف توسعه همکاریهای علمی در سطح بین المللی، با دانشگاه صنعتی درسدن آلمان تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، این تفاهمنامه مشترک در محل دانشکده نفت اهواز میان عبدالنبی هاشمی، رئیس دانشگاه صنعت نفت و هانس مولر اشتاینهاگن، رئیس دانشگاه صنعتی درسدن آلمان امضا شد.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه، تبادل دانشجو و استاد و انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک در زمینه‌های مورد علاقه در دستور کار 2 دانشگاه قرار می گیرد.

دانشگاه صنعت نفت، توسعه همکاریهای علمی و پژوهشی را در سطوح داخلی و بین المللی در برنامه دارد و به این منظور با دانشگاههای مختلف در داخل و خارج کشور همکاری می کند؛ از جمله این همکاریها در سطح بین المللی می توان به امضای تفاهمنامه این دانشگاه با دانشگاه مونتان لئوبن اتریش و موسسه IFP فرانسه در طرح توسعه فناورانه میدان گچساران اشاره کرد.

پرفسور گرهارد تانهازر، استاد و رئیس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه مونتان لئوبن اتریش اوائل آذرماه پارسال حدود یک هفته در ایران بود و طی این مدت یک کارگاه آموزشی نیز با تدریس وی برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برگزار شد. همچنین رئیس دانشگاه صنعت نفت پارسال از موسسه IFP فرانسه بازدید کرد و به دنبال آن مقرر شد همکاری با این موسسه در بخش مطالعات مخزن میدان گچساران آغاز شود.

دانشگاه صنعت نفت با بیش از 70 عضو هیئت علمی، فعالیت گسترده‌ای را برای تربیت نیروهای متخصص جهت رفع نیازهای صنعت نفت کشور در دستور کار دارد و در حال حاضر در سه دانشکده خود در شهرهای اهواز، آبادان و تهران در رشته‌های بالادستی نفت در مقاطع مختلف اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند و تمام دروس تخصصی، به زبان انگلیسی ارائه می‌شود؛ همچنین این دانشگاه در دانشکده علوم دریایی خود در شهرستان محمودآباد، به آموزش دانشجو در رشته‌های دریانوردی می‌پردازد.




کد خبر 261450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =