گازوییل ایران، به افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق عرضه شد

گازوییل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازار فیزیکی بورس انرژی و از مبادی انبار نفت‌ ساری، اصفهان، مشهد، چابهار، تبریز و زاهدان به مقاصد افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق و نفت کوره 280 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه می شود.

 به گزارش شانا، در جلسه معاملاتی امروز (سه شنبه، چهارم خردادماه) در بازار فیزیکی بورس انرژی، نفت گاز (گازوییل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبادی انبار نفت‌ ساری، اصفهان، مشهد، چابهار، تبریز و زاهدان به مقاصد افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق و نفت کوره 280 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.

کالاهای پنتان پلاس پتروشیمی پارس، آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402، نفتای سنگین تصفیه نشده، نفتای سبک و حلال 404 پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل، حلال 402، حلال 404 و آیزوفید پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی فن آوران، متانول پتروشیمی شیراز، نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس و برش سنگین پتروشیمی جم امروز در رینگ داخلی معامله می شوند.

عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار روز جاری بورس انرژی ایران را رقم خواهند زد.

خاطر نشان می شود، در جریان معاملات روز دوشنبه (سوم خردادماه)، بورس انرژی کل معاملات صورت گرفته در بازار فیزیکی اعم از عرضه ‌های عادی و عرضه ‌های مازاد معادل 3 هزار 745 تن و به ارزشی بالغ بر 23 میلیارد و 992 میلیون ریال بود.

در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای برش سنگین، برش 6 کربن غیرآروماتیک، نیتروژن مایع و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و میعانات گازی پتروشیمی رازی در رینگ داخلی و کالاهای گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان و پاکستان و عراق، گاز مایع پالایش نفت شازند به مقاصد افغانستان و پاکستان و گازمایع پالایش نفت اصفهان به مقصد پاکستان در رینگ بین‌الملل عرضه شدند.

از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به رقابت خریداران گاز مایع به مقاصد مختلف در رینگ بین الملل بازار فیزیکی و معامله 3 هزار تن از این کالا به ارزشی بالغ بر 22 میلیارد و 500 میلیون ریال اشاره کرد.

در این روز همچنین در تابلو سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یک‌ سال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در همه نمادهای فعال، 319 قرارداد به ارزشی بیش از 3 میلیارد و 28 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 2 قرارداد معادل 48 مگاوات ساعت به ارزش 15 میلیون ریال بود.

شایان ذکر است که در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه یکم تیرماه 95 و دوم تیرماه 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 7 خردادماه 95 متوقف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در مجموع ارزش کل معاملات دیروز بورس انرژی ایران قریب به 26 میلیارد و 964 میلیون ریال شد.
کد خبر 261451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =