نقش نفت و گاز در سبد درآمدزایی ایران کمتر از 25 درصد است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پس از نشستی مشترک با رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجارت و نیز سفیر کره جنوبی در تهران و صاحبان شرکتهای صنعتی این کشور در راستای همکاریهای فناورانه میان 2 کشور، نخستین نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی در تهران را افتتاح کرد.

به گزارش شانا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، صبح امروز (سه شنبه، چهارم خردادماه) در آیین گشایش نخستین نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی در ایران که در حاشیه نمایشگاه INOTEX2016 برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به هیئت کره ای، گفت: امیدوارم این اقدام آغاز خوبی برای همکاریهای علمی، فناوری و صنعتی میان 2 کشور باشد.

وی افزود: در زمان سفر رییس جمهوری محترم کره جنوبی به ایران، توافقهای سازنده ای انجام شد که بدون شک توسعه مناسبات 2 کشور را در ابعاد مختلف به دنبال خواهد داشت.

ستاری گفت: واقعیت این است که در سه سال گذشته و در طول فعالیت دولت یازدهم، به شدت بر اقتصاد دانش بنیان تمرکز شده است. به طوری که هم اکنون نفت و گاز مانند گذشته در سبد درآمدزایی کشور ما نقش ندارد و کمتر از 25 درصد درآمد کشور، از نفت و گاز به دست می آید.

وی با بیان اینکه ایران یکی از متنوع ترین اقتصادهای منطقه را دارد، ابراز کرد: ما در حوزه علم و فناوری پیشرفتهای قابل توجهی داشته ایم. همچنین به روزترین شرکتهای ICT و نانو فناوری را دارا هستیم و این ظرفیت فوق العاده ای را در اختیار شرکتهای کره ای قرار می دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به جمعیت 80 میلیونی ایران و حضور 400 میلیونی در مرزهای کشورمان، ادامه داد: ما از این که شرکتهای کره ای با طرف ایرانی برای تولید محصولات دانش بنیان و تبادل فناوری مشارکت داشته باشند استقبال می کنیم، همچنین از تاسیس واحد های R&D مشترک و همکاریهای به روز در فناوری به طور مشترک حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم، رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری و تجارت کره جنوبی اظهار کرد: حضور کره جنوبی در این نمایشگاه نخستین و بزرگ ترین نمایشگاهی است که بعد از سفر رییس جمهوری ما به ایران برگزار می شود؛ 80 شرکت دانش بنیان کره ای در این نمایشگاه شرکت کرده اند که در حوزه های الکترونیک، تجهیزات آزمایشگاهی و غیره فعالیت می کنند.

وی همچنین بیان کرد: ما اطلاعات کافی از تلاش ایران در توسعه صنعت این کشور داریم. پس ایران را فقط یک بازار ساده نگاه نمی کنیم. مایل هستیم تا در حوزه صنعت، علم و فناوری و انتقال فناوری همکاریهای مشترکی داشته باشیم.

سفیر کره جنوبی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه سمیناری را نیز در نظر گرفته ایم که در آن شرکت های ایرانی شرایط بازار ایران را برای شرکت های کره ای توضیح می دهند. همچنین برنامه ریزی کرده ایم تا یک هیات کره ای برای سرمایه گذاری به ایران فرستاده شود.

کیم سون او، در پایان ابراز کرد: در نظر داریم تا از این فرصت فراهم شده به خوبی بهره ببریم و همکاریها در حوزه صنعت سبب شود تا در حوزه های دیگر نیز همکاری های بیشتری داشته باشیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی، دوم تا پنجم خردادماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران در حالی برگزار می شود که  یک پاویون اختصاصی برای 80 شرکت دانش بنیان کره ای در سالن نمایشگاه بین المللی تهران در نظر گرفته شده است.
کد خبر 261457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =