تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه صنعت نفت امکانپذیر می شود

دانشگاه صنعت نفت برای پذیرش دانشجویان خارجی در سال جدید تحصیلی آمادگی دارد و در صورت موافقت هیئت امنای دانشگاه، این گام اجرایی خواهد شد.

عبدالنبی هاشمی، رئیس دانشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب افزود: پذیرش دانشجویان خارجی به بهبود جایگاه این دانشگاه در سطوح بین المللی کمک می کند.

وی با یادآوری این که پیش از این نیز دانشجویانی از کشورهایی مانند سوریه، افغانستان و ... به صورت پراکنده در دانشگاه صنعت نفت تحصیل کرده اند، گفت: در تلاشیم تا امکان تحصیل دانشجویان خارجی به صورت متمرکز و قاعده مند در دانشگاه صنعت نفت فراهم شود.

هاشمی بر پذیرش دانشجوی خارجی بخصوص از کشورهای همسایه تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه صنعت نفت تجربه و سابقه درخشانی در رشته مهندسی نفت دارد و دانشجویان خارجی می توانند از این ظرفیتهای دانشگاه نفت بهره مند شوند.

وی پذیرش دانشجوی خارجی را یکی از شاخصهای ارتقای رتبه دانشگاهها در سطوح بین المللی عنوان کرد.

برپایه این گزارش، دانشگاه صنعت نفت توسعه همکاریهای علمی و پژوهشی را در سطوح داخلی و بین المللی در برنامه دارد و به این منظور با دانشگاههای مختلف در داخل و خارج کشور همکاری می کند؛ از جمله این همکاریها در سطح بین المللی می توان به امضای تفاهمنامه این دانشگاه با دانشگاه مونتان لئوبن اتریش و موسسه IFP فرانسه در طرح توسعه فناورانه میدان گچساران اشاره کرد. این دانشگاه طی روزهای اخیر، تفاهمنامه همکاری مشترکی را نیز با دانشگاه صنعتی درسدن آلمان به امضا رسانده است که تبادل استاد و دانشجو میان دوطرف از مفاد این تفاهمنامه است.

دانشگاه صنعت نفت با بیش از 70 عضو هیئت علمی، فعالیت گسترده‌ای را برای تربیت نیروهای متخصص برای رفع نیازهای صنعت نفت کشور در دستور کار دارد و در حال حاضر در سه دانشکده خود در شهرهای اهواز، آبادان و تهران در رشته‌های بالادستی نفت در مقاطع مختلف اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند و همه دروس تخصصی، به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. همچنین این دانشگاه در دانشکده علوم دریایی خود در شهرستان محمودآباد، به آموزش دانشجو در رشته‌های دریانوردی می‌پردازد.



کد خبر 261465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =