۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 261469
صدور مجوز ادامه اکتشاف گاز شیل در انگلستان

انگلستان از زمین لرزه سال 2011 میلادی، برای نخستین بار گاز شیل استخراج خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت انگلیسی ترد انرژی (Third Energy) پس از پشت سر گذاشتن مخالفتها، موفق شد مجوز استخراج از چاه گاز طبیعی موجود در انگلستان را اخذ کند و پس از پنج سال توقف در استخراج گاز طبیعی در انگلستان، این فعالیت را دوباره آغاز کند.

در پی حفاری اشتباه در منطقه ای در انگلستان توسط یک شرکت نفت و گاز و ایجاد زمین لرزه هایی در سال 2011، دولت این کشور به طور موقت فعالیت استخراج  گاز شیل را به دلیل استفاده از روش غیر مطمئن حفاری تعطیل کرد.

شورای شهر یورکشر شمالی روز دوشنبه (3 خرداد ماه) پیشنهاد شرکت ترد انرژی را مبنی بر آغاز عملیات استخراج از یک چاه گاز عمودی در منطقه رایدیل در شمال انگلستان تصویب کرد.

بر اساس وبسایت رسمی شرکت ترد انرژی، مدیر عامل این شرکت، اخذ این موافقت را مسئولیتی عظیم دانست تا یک پیروزی و گفت: ما به مردم این منطقه و شورای شهر متعهد می شویم که عملیات استخراج را بدون هیچ خطر و بدور از تأثیرات محیطی به انجام برسانیم.

این تصمیم در خلال مذاکرات ملی در خصوص استخراج، عرضه گاز، تغییرات آب و هوایی و امنیت انرژی حاصل شد و کاهش تولید داخلی انگلستان، دولت این کشور را بر آن داشت که از عملیات بحث برانگیز تقویت ذخایر انرژی حمایت کند.

بنابر پیش بینی شرکت ترد انرژی، فعالیت استخراج، هشت هفته به طول خواهد انجامید و هدف از این طرح، تعیین حجم ذخایر گاز شیل است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز در سال 2013 میلادی اعلام کرد که انگلستان دارای 26 تریلیون فوت مکعب گاز شیل تجدیدپذیر است.

طبق منابع دولتی، شرکتهای انجی و توتال نیز علاقمند به بهره برداری نفت و گاز غیر متعارف در انگلستان هستند.

کد خبر 261469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =