تمایل بازرگانان اتریشی به سرمایه گذاری در ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که اتریش سرمایه گذاری خارجی 140 میلیارد دلاری دارد، گفت: سرمایه گذاران این کشور تمایل بسیاری برای سرمایه گذاری در ایران دارند.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، امروز (چهارشنبه، پنجم خردادماه) در نشست تجاری ایران و اتریش که در محل اتاق تهران و با حضور کریستین بنگر، وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن اتریش برگزار شد، به روابط تاریخی، سیاسی و فرهنگی ایران و اتریش اشاره کرد و گفت: هرچند روابط 2 کشور همواره دارای فراز و نشیبهای بسیاری بوده، اما همکاریها تداوم داشته است.

وی افزود: اتریش دارای صنعتی پیشرفته و ایران نیز در منطقه خود از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است، از این رو، 2 کشور می‌توانند روابط مستحکمی با یکدیگر بویژه در حوزه اقتصادی داشته باشند.

خوانساری با بیان این که اتریش از سرمایه گذاری خارجی 140 میلیارد دلاری برخوردار است، تصریح کرد: سرمایه گذاران این کشور تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در ایران دارند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی 4 درصدی برای کشور، عنوان کرد: برای تحقق این پیش بینی به سرمایه گذاری نزدیک به 50 میلیارد دلار نیاز داریم که اتریش می‌تواند در این میان نقش مهمی ایفا کند.

وی به روابط بانکی 2 کشور اشاره کرد و گفت: گرچه تعدادی از بانکهای اتریش روابط خود را با ایران برقرار کرده‌اند، اما ضروری است اتریش برای ارتباط سایر بانکها با ایران، اقدام موثری انجام دهد، زیرا هرچه ارتباط بانکها با یکدیگر افزایش یابد، سطح روابط تجاری ایران و اتریش نیز بالاتر خواهد رفت.

خوانساری با بیان این که محافظه کاری بانکهای اتریش سبب شده است، ارتباط تجاری مستحکمی میان 2 کشور برقرار نشود، افزود: انتظار است اتریش برای برطرف کردن محافظه کاریها، اقدام سریعتری به عمل آورد.

کد خبر 261546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =