۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
  • کد خبر: 261554
مشکل سوییفت برطرف شده است

رئیس مجلس نهم گفت: مشکل سوییفت برطرف شده است و رفتار بانکها به این موضوع ارتباط دارد. البته در اینجا بانکهای بزرگ مدنظر است؛ برای برجام مناقشاتی وجود داشت، اما بعد از تصویب باید بر اساس آن حرکت کرده و فضای کسب‌وکار را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، علی لاریجانی، رئیس نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه، پنجم خردادماه) گفت: مجلس نهم تلاش می‌کرد به موضوع اصلی کشور یعنی مسائل اقتصادی بپردازد و پس از آن، مسائل اجتماعی را موردتوجه قرار می داد، تلاش مجلس در این دوره این بود که زمینه همکاری برای رفع تنگناهای مردم با قوای دیگر، چه دولت قبل و چه دولت فعلی را سامان دهد.

لاریجانی در خلال پرسش و پاسخهای این رویداد خبری و در خصوص رویکرد مجلس دهم در خصوص تمرکز بر مسائل اقتصادی تا اجتماعی و فرهنگی گفت: تصور می‌کنم مجلس دهم همچون مجلس نهم بر همین منوال حرکت کند.

وی افزود: حجم بیشتر مصوبه‌های مجلس مسائل اقتصادی بود، به‌طور مثال قانون بهبود فضای کسب‌وکار مسائل مهمی است که در آینده مشخص می‌شود و ریل‌گذاری برای بهبود اقتصاد کشور است.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره مهمترین دستاورد دیپلماسی پارلمانی گفت: یک بخش تصمیماتی است که در خصوص منافع کشور گرفتیم. مثل مذاکرات هسته‌ای و قوانین دیگری که در خصوص اقدام متقابل گرفته شد.

وی در بخشی از پاسخهای خود به سئوالات خبرنگاران گفت: برای برجام مناقشاتی وجود داشت، اما بعد از تصویب باید براساس آن حرکت کرده و فضای کسب‌وکار را تسهیل کنیم.

لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه‌ای گفت: در کشور ما به دلیل وجود رهبری هوشمند توانسته‌ایم از به هم ریختگی سیاسی جلوگیری کرده و مسیر تکاملی طی کنیم، بااین‌حال درجایی که دموکراسی وجود دارد، قدری اختلاف طبیعی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره سیاستهای بین‌المللی و منطقه‌ای مجلس نهم گفت: برحسب شرائط مجلس تصمیم می‌گیرد، شرائطی که در آن قرار داریم پرتنش بود و مسئله هسته‌ای و بحرانهای منطقه‌ای همزمان با فعالیتهای مجلس نهم اتفاق افتاد. بنابراین تصمیم‌گیریهای بموقع باید گرفته می‌شد به این دلیل که نمایندگان باید از حقوق ملت دفاع کنند.

لاریجانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نقض برجام توسط دولت آمریکا تصریح کرد: در مورد سوییفت مشکل برطرف شده است و رفتار بانکها به این موضوع ارتباط دارد. البته در اینجا بانکهای بزرگ مدنظر است که به نگرانیهایی در این زمینه دامن زده‌اند.

کد خبر 261554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =