نخستین شعبه بورس انرژی در خارج از تهران افتتاح شد

شعبه جدید کارگزاری آگاه در منطقه آزاد اروند با بهره‌گیری از ایستگاه معاملاتی بورس انرژی ایران امروز چهارشنبه (پنجم خردادماه) افتتاح شد.

به گزارش شانا، سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی ایران، درباره افتتاح شعبه جدید بورس انرژی در منطقه آزاد اروند گفت: این شعبه به عنوان نخستین شعبه خارج از شهر تهران، آغازی در راستای توسعه فعالیت‌های 52 کارگزاری عضو این بورس بوده و بر این اساس آمار مجوزهای ایستگاه معاملاتی اعطا شده از 62 عبور خواهد کرد.

در مراسم افتتاحیه امروز از میان عرضه‌های بازار فیزیکی،کارگزار عرضه‌کننده هگزان پالایش نفت کرمانشاه از ایستگاه معاملاتی خود واقع در منطقه آزاد اروند اقدام به ثبت عرضه خواهد کرد و دسترسی خود را به تمامی سامانه‌های معاملاتی بورس انرژی ایران اعم از سامانه معاملاتی بازار مشتقه و حراج حضوری به نمایش خواهد گذاشت.

ارزش معاملات بورس انرژی ایران تاکنون بیش از 52 هزار میلیارد ریال بوده که سهم بازار فیزیکی 64 درصد و بازار مشتقه 36 درصد است. افزایش فعالیت کارگزاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که بخش چشم‌گیری از تجارت حامل‌های انرژی در آنها صورت می‌پذیرد، می‌تواند موجب توسعه هر چه بیشتر بورس انرژی ایران شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد اروند که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است، همجواری آن با کشورهای عراق و کویت، ظرفیت آن در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی، وجود پالایشگاه‌های نفت، واحدهای پتروشیمی و صنایع فولادی سبب شده این منطقه اهمیت راهبردی اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 261571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =