سرمایه‌ گذاری خارجی توان پیمانکاری داخلی صنعت برق را بالا می برد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بدون تردید سرمایه‌ گذاری خارجی و فاینانس سبب افزایش توان پیمانکاری داخلی صنعت برق می‌شود.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی داخلی، تدبیری اندیشیده شد که برای احداث پستهای فوق توزیع و انتقال برق، از منابع مالی خارجی استفاده شود.

وی افزود: خوشبختانه بخش داخلی صنعت برق توانایی بالایی دارد، اما از گردش سرمایه کافی محروم است، با این حال مقرر شد در این پرو‍ژه، حضور حداکثری داشته باشد که الزام سرمایه‌ گذار خارجی به تامین حداقل 51 درصد پرو‍ژه از داخل، یکی از اهرمهای تحقق این موضوع است، در عین حال به تناسب افزایش سهم داخلی به میزان بیش از 51 درصد، امتیازهای فنی حاضران در مناقصه افزایش خواهد یافت.

کردی با اشاره به برخی نگرانیهای فعالان بخش خصوصی درباره این پروژه تصریح کرد: شرائط مناقصه کاملا قانونی و شفاف طراحی شده و بخش داخلی نیز به هیچ عنوان کنار گذاشته نشده است، ضمن آن که تعداد قابل‌ توجهی از شرکت‌ کنندگان در مناقصه یا شرکتهای داخلی هستند یا شرکای مجموعه‌ های خارجی به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد: ما به دنبال فاینانس هستیم و تفاوتی ندارد این کار از داخل تامین شود یا خارج، هر فردی توانایی تامین مالی را داراست، می‌تواند وارد این طرح شود و چنانچه شرکتهای داخلی از این توانایی برخوردار باشند، بر همتایان خارجی خود ارحجیت دارند، حتی امتیازهای قانونی را نیز در این باره در نظر گرفته‌ایم.

کد خبر 261572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =