موافقتنامه 2 میلیارد یورویی پتروشیمی مسجدسلیمان و ADKL آلمان امضا شد

موافقتنامه همکاری شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان به ارزش 2 میلیارد یورو که تا سقف 10 میلیارد یورو قابل افزایش است، امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، موافقتنامه همکاری ایران و آلمان عصر امروز (چهارشنبه، پنجم خردادماه) از سوی یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و برند لنزن، مدیرعامل شرکت ای دی کی ال آلمان امضا شد. 

این موافقتنامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین مالی، انتقال فناوری و اجرای قراردادهای EPCF امضا شده است. 

پیش از امضای این موافقتنامه نشست همکاری میان شرکتهای پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان برگزار شد. 

در این نشست گرت دون، وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین-وستفالن آلمان و هیئت همراه وی، مدیرعامل شرکت ADKL آلمان و یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور دارند.

در هیئت اعزامی نوردراین-وستفالن آلمان که به تهران آمده است، افزون بر وزیر اقتصاد این ایالت، 2 نماینده مجلس ایالتی و نیز نمایندگانی از اتاقهای بازرگانی و صنایع دوسلدورف، کلن، هاگن و همچنین اتاق بازرگانی و صنایع ایالتی وستفالن حضور دارند.، همچنین نمایندگان نزدیک به 60 بنگاه اقتصادی این هیئت را در این سفر همراهی می‌کنند.

ایالت نوردراین وستفالن آلمان پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور و چهارمین ایالت از نظر وسعت جغرافیایی است که چهار شهر از 10 شهر بزرگ آلمان، یعنی کلن، دوسلدورف، دورتموند و اسن در این ایالت قرار دارند.

وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین-وستفالن آلمان که در راس این هیئت به تهران آمده است، از آمادگی صنایع این ایالت برای همکاری با ایران و بررسی بیشتر امکان سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد. 

 

 

کد خبر 261590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =