ظرفیتهای زیادی در همکاری ایران و آلمان نهفته است

وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نودراین-وستفالن آلمان توافقنامه میان شرکتهای پتروشیمی مسجد سلیمان و ای دی کی ال آلمان را گامی مهم به سوی گسترش همکاریهای دو کشور خواند و گفت: گزارش این موفقیت را به وزیر اقتصاد آلمان اعلام می کنم.

به گزارش خبرنگار شانا، گرت دون، وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نودراین- وستفالن آلمان در نشست همکاریهای شرکت ای دی کی آلمان با شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان در محل هتل پارسیان آزادی با ابراز خشنودی از امضای توافقنامه همکاری میان این دو شرکت اظهار امیدواری کرد که این اقدام، راهگشایی برای گامهای همکاری بیشتر میان دو کشور باشد.

وی افزود: این توافقنامه نمونه بارزی است برای این که بدانیم چگونه می شود شرکتهای آلمانی و ایرانی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نودراین وستفالن آلمان، با بیان این که شرکتهای پتروشیمی مسجد سلیمان و ای دی کی ال آلمان در زمان کوتاهی به توافق رسیده و قرارهای مشخص، معین و تعریف شده ای را تنظیم کردند، از امضای این توافقنامه طی سفر به ایران ابراز خرسندی کرد.

دون با اشاره به مزایای فراوان همکاری دو شرکت یادآور شد: فوائد این همکاری و پیشرفت اقتصادی به همه مردم ایران و آلمان می رسد.

این مقام آلمانی با بیان این که این توافقنامه برای دو کشور گام مهمی در جهت گسترش همکاریهای تهران-برلین به شمار می آید، گفت: در ایالت نودراین- وستفالن ستون فقرات صنایع آلمان نهفته است و شرکتهای مطرح زیادی در آن فعال هستند و بر این باورم که این راه نمونه ای پیشرو برای همکاری دیگر شرکتهای ما خواهد بود.

وی، افزود: برای شرکتهای موجود در ایالت ما مهم است که دانش فنی خود را در قالب این طرح پیاده کنند.

وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نودراین- وستفالن با اعتقاد به این که شانس زیادی در آینده این طرح نهفته است و شرکتهای زیادی از ایالت ما علاقمند به همکاری می شوند، سفر هیئت آلمانی را محرک مناسبی خواند برای این که اقدامات مناسبی در آینده میان دو کشور صورت گیرد.

وی، گفت: از این توافقنامه خرسندم و هفته آینده که زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی فدرال آلمان را ببینم، این موفقیت  را به ایشان گزارش می دهم.​

در این نشست گرت دون، وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین-وستفالن آلمان و هیئت همراه وی، مدیرعامل شرکت ADKL آلمان و یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند.

در هیئت اعزامی نوردراین-وستفالن آلمان که به تهران آمده بود، افزون بر وزیر اقتصاد این ایالت، ٢ نماینده مجلس ایالتی و نیز نمایندگانی از اتاقهای بازرگانی و صنایع دوسلدورف، کلن، هاگن و همچنین اتاق بازرگانی و صنایع ایالتی وستفالن حضور دارند.، همچنین نمایندگان نزدیک به ٦٠ بنگاه اقتصادی این هیئت را در این سفر همراهی می‌ کردند.

ایالت نوردراین وستفالن آلمان پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور و چهارمین ایالت از نظر وسعت جغرافیایی است که چهار شهر از ١٠ شهر بزرگ آلمان، یعنی کلن، دوسلدورف، دورتموند و اسن در این ایالت قرار دارند.

وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین-وستفالن آلمان که در راس این هیئت به تهران آمده است، از آمادگی صنایع این ایالت برای همکاری با ایران و بررسی بیشتر امکان سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد. 

کد خبر 261598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =